Модельний ряд
Коротке пояснення

Короткі факти

  • Переважна більшість наших сучасних автомобілів має несучий кузов. Він складається з декількох сотень різних попередньо сформованих деталей з листового металу, порожнистих корпусів і оболонок.
  • Платформа кузова автомобіля є найскладнішим і, відповідно, найдорожчим компонентом у розробці нового транспортного засобу.
  • Найбезпечнішим методом захисту листової сталі від корозії є цинкування. Під час цього процесу цинк вступає в реакцію, утворюючи стабільну сполуку, яка також має високу стійкість до пошкоджень поверхні.
  • Жорсткість кузова, окрім пасивної безпеки й комплексного захисту від корозії, також є однією з найважливіших якісних характеристик кузова.

Конструкція кузова

Переважна більшість наших сучасних автомобілів має несучий кузов.

Він складається з декількох сотень різних попередньо сформованих деталей з листового металу, порожнистих корпусів і оболонок. Сьогодні в сучасних кузовах автомобілів використовується до 230 різних видів сталі, товщина матеріалу варіюється від 0,8 міліметра до трьох міліметрів. Окрім різної товщини листа, використовуються також різні сплави сталі. Сучасна сталь поділяється на звичайну, міцну, дуже міцну й надміцну. Це дозволяє зменшити кількість необхідного матеріалу, а отже, і вагу автомобіля.

Двері, капот, крила або задні двері кріпляться до автомобільного кузова за допомогою болтів. Індивідуальні компоненти або «спеціальні заготовки» у виробництві зменшують витрати матеріалів, забезпечуючи той самий рівень стабільності. Використання легких матеріалів дозволяє не лише знизити вагу й витрати палива, але й полегшує монтаж і підвищує стабільність автомобіля.

Платформа кузова

Платформа кузова автомобіля є найскладнішим і, відповідно, найдорожчим компонентом у розробці нового транспортного засобу.

Платформа формує основу для всіх відповідних параметрів, які надалі визначають поведінку, комфорт або простір автомобіля, а саме: колісна база, ширина колії, тип приводу, конструкція шасі й внутрішній простір.

Розробка нової автомобільної платформи потребує значних інвестицій під час створення транспортного засобу. Саме тому успішні автовиробники намагаються випускати якомога більше різних моделей з використанням однієї платформи. Клієнт отримує вдосконалений, надійний продукт найвищої якості за сприятливою ціною завдяки оптимізації виробництва.

Жорсткість кузова

Жорсткість кузова є ключовим фактором, який впливає на безпеку, комфорт і довговічність автомобіля.

Жорсткість кузова є ключовим фактором, який впливає на безпеку, комфорт і довговічність автомобіля. Що менше автомобіль «веде» на нерівній дорозі або при проходженні поворотів на швидкості, то безпечнішим є його рух.

Жорсткість відрізняється для різних типів кузовів. Загалом, конструкція автомобіля з відкритим верхом ніколи не зможе відповідати жорсткості кузова закритого седана, універсала або фургона. Висока жорсткість кузова сприяє низькому рівню шуму в салоні та високоякісній обробці інтер’єру, забезпечуючи комфорт для пасажирів. Зовнішній вигляд характеризується мінімальними й рівномірними щілинами, а також гладкими поверхнями у всіх областях, що свідчить про високий стандарт якості моделей SEAT.

Зокрема, висока жорсткість кузова є основою для виняткової безпеки при зіткненні та значного зниження рівня шуму в салоні.

Цинкування кузова

SEAT надає гарантію на 12 років від наскрізної іржі для всіх своїх моделей.

Найбезпечнішим методом захисту листової сталі від корозії є цинкування. Під час процесу цинк не утворює вільний шар на металевому листі, а взаємодіє з ним, утворюючи стійке з’єднання, яке також стійке до пошкоджень поверхні. Гальванічне цинкування, яке наноситься дуже тонким шаром менше 20 мікрометрів (мільйонних часток метра), зокрема, ефективне для обробки дрібних поверхонь. Таке покриття особливо добре підходить для видимих поверхонь кузова.

Оцинкований або повністю оцинкований кузов мінімізує будь-які фінансові ризики, оскільки гарантує безпеку, збереження вартості та тривалий термін служби. Цинкування дозволяє надійно захистити кузов від корозії й зміцнити його конструкцію протягом усього терміну служби. Тривалий термін служби автомобіля дозволяє зекономити кошти в довгостроковій перспективі.

Розхитування кузова

Компанія SEAT зменшила ризик розхитування кузова в своїх моделях завдяки довгій колісній базі та оптимізованому налаштуванню пружин і амортизаторів.Розхитування кузова, викликане крутильними коливаннями навколо поперечної осі автомобіля, може виникати, наприклад, при рушанні з місця (у формі переднього відскоку й заднього стиску).

Недостатнє демпфування підвіски може спричиняти такі розхитування. Лише оптимізована робота підвіски й демпфірування є основами забезпечення високого рівня комфорту й безпеки водіння.

Якісні характеристики кузова

Якісні характеристики кузова впливають на поведінку автомобіля під час руху, комфорт, рівень шуму і, звичайно, довговічність.

Лакофарбове покриття, звук закриття дверей, а також невеликі та рівномірні щілини й з’єднання є ознаками найвищої якості продукції. Проте найважливіші якісні характеристики кузова залишаються невидимими: Окрім пасивної безпеки й комплексного антикорозійного захисту, до них належить й жорсткість кузова. SEAT досягає високої статичної жорсткості та рівномірного розподілу жорсткості, оптимізуючи конструкцію шасі. Це гарантує, що двері та кришки функціонують бездоганно й мають мінімальні щілини. Виняткова динамічна жорсткість також сприяє позитивній вібраційній поведінці кузова і, як наслідок, гарантує високий рівень комфорту.

Одним з критеріїв якості кузова, який SEAT оптимізує ще на етапі проєктування, є його легкий ремонт. Вирішальним фактором тут є те, які деталі можуть пошкодитися в результаті аварії, а також, наскільки швидко й за допомогою яких матеріалів можна усунути ці пошкодження.

Повернутися до огляду

Також може вас зацікавити...