Для покращення роботи з нашим веб-сайтом
Ми використовуємо файли cookie, щоб дозволити нашому сайту працювати належним чином, персоналізувати контент і рекламу, надавати функції соціальних мереж і аналізувати наш трафік. Ми також ділимося інформацією про використання вами нашого сайту з нашими партнерами в соціальних мережах, рекламі і аналітиці.
Прийняти всі файли cookies

Підвищення рівня безпеки

Великі дані та безпека на дорозі

15.03.2021

Коли ви їдете на підключеному авто, через нього проходять величезні потоки даних, десятки гігабайт. Їх збирають безліч датчиків і різних електронних систем, такі як, наприклад, контроль стійкості, камери та інше. Інформація надходить від дороги, дорожніх знаків та інших транспортних засобів. Все це дозволяє отримувати потрібні дані про стан доріг і дорожній рух. Наприклад, зібрана автомобілем інформація може визначити, які ділянки доріг потребують ремонту, і повідомити про це відповідним службам. Як таке можливо? Команда розробників програмного забезпечення SEAT може відповісти на це питання. Один з головних людей, відповідальних за передачу, зберігання і обробку цих даних, Карлос Буеносвінос, каже: «Аналізуючи їх [дані], ми можемо дізнатися інформацію, яка допоможе всім громадянам, особливо, коли справа стосується безпеки. А це саме те, що є для нас найважливішим».

Анонімний збір інформації

Натискаючи на газ або гальмо, опускаючи або піднімаючи бічне скло, ви подаєте відповідні сигнали спеціальним датчикам, які, у свою чергу, надсилають інформацію на сервер за допомогою 4G-мережі. «Перше завдання для нашої команди - зберігати такі великі обсяги інформації. А для обробки цих даних і виведення у нас є різні алгоритми, математичні і статистичні методи», - каже Карлос. Причому збирається ця інформація цілковито анонімно. «Неможливо дізнатися, від якого саме автомобіля або людини надходять дані. Насправді, нам це і не важливо. Нас цікавлять узагальнені дані, які свідчать про те, що відбувається на дорозі», - пояснює Карлос.

Завжди бути у курсі подій

Інформація, що збирається системами автомобіля, такими як контроль стійкості, педалі, клімат-контроль та інше, дозволяє розробникам дізнатися, які чинники впливають, наприклад, на силу зчеплення. Сніг, лід, ями на дорозі - про все це можна дізнатися за допомогою різноманітних датчиків. «Завдяки всій цій інформації ми можемо зробити свій внесок у створення загальноєвропейських карт тертя, якими ми можемо поділитися з навігаційними службами. У свою чергу, вони попереджають водіїв про потенційні небезпеки на дорозі. Також ми можемо відправити інформацію організаціям, відповідальним за інфраструктуру, які використовують їх для забезпечення належного обслуговування дорожньої мережі», - пояснює Віктор Монсеррат - ще один співробітник центру зберігання даних SEAT. «Вони [служби] не тільки будуть реагувати швидше, але і почнуть діяти більш ефективно, оскільки їм не потрібно буде постійно нишпорити по дорогах у пошуках пригод», - додає він.

Завжди бути в курсі подій

Дані, які висвітлюють шлях

Аналіз даних, що надходять з різних місць в автомобілі, допомагає дізнатися не тільки про дорожні дефекти, а й про занадто темні ділянки дороги. «Якщо ми зможемо дізнатися, де знаходиться автомобіль, у яку пору доби і скільки світла падає на нього, ми будемо у курсі, де потрібно поліпшити освітлення на дорозі. Далі ми можемо надати цю інформацію відповідним властям для підвищення безпеки дорожнього руху», - каже Карлос.

Дані, які висвітлюють шлях

Цілковитий контроль ситуації

Інформація, що отримується з камер, розташованих в автомобілі, дозволяє у режимі онлайн дізнаватися про ситуацію на дорозі, наявні вільні місця на парковці. Усе це корисно не тільки пересічним водіям, а й екстреним службам, які завжди будуть знати, чи є на дорогах якісь перешкоди. Таким чином працюють камери багатьох автомобілів. Це дозволяє отримати найбільш точну інформацію про дорожню ситуацію. Наприклад, якщо камери кількох машинодночасно показали, що в цьому місці є знак СТОП, значить, він дійсно там є. Те ж саме працює і у зворотньому напрямку. Система звіряється із записаними раніше даними та інформацією, яка є в картах, щоб попередити водія про те, що в даному місці проходить суцільна лінія, навіть якщо її не видно через рясний снігопад. «По мірі того, як ми переходимо до більш високого рівня автономного водіння, нам потрібно бути максимально впевненими у тому, що ми контролюємо ситуацію на дорозі», - каже Віктор. 

Майбутнє поруч

Майбутнє поруч

Команда центру зберігання даних SEAT обробляє інформацію, що надходить від автомобілів. Головне завдання - отримати якомога більше користі з отримуваних даних. «Із появою автономних автомобілів і 5G обсяг даних зростатиме в геометричній прогресії, а разом з ним і цінність, яку ми можемо з них витягти у вигляді нових продуктів і послуг», - говорить Віктор. «Чим більше у нас інформації, тим ближче ми до наших клієнтів. Ми краще розуміємо їх і стаємо більш чуйними до їхніх потреб», - додає Карлос.

Нові можливості

Збір, зберігання і обробка інформації від автомобілів - це лише один із напрямків, у яких працює новий відділ даних SEAT. Ця команда також займається оптимізацією роботи всієї компанії в цілому, обробляючи дані з декількох тисяч систем. «Наша мета - використати дані для оптимізації внутрішніх процесів, зниження витрат, визначення майбутніх стратегій і розробки нових бізнес-моделей», - каже Віктор. «У довгостроковій перспективі ми зможемо використовувати всі ці знання і зробитисвій внесок у поліпшення суспільства і більш продуктивну промислову екосистему», - робить висновок Карлос.