Для найкращого досвіду роботи на веб-сайті
Цей сайт використовує cookies задля забезпечення найкращого досвіду від використання кінцевим відвідувачем. Продовжуючи, Ви погоджуєтесь із використанням наших cookies (необхідні cookies). Cookie-файли, які підлягають обов’язковому затвердженню із певною метою (аналітичною, функціональною, персоналізованою), вмикаються виключно після їхньої активації. Якщо Ви надаєте згоду на використання файлів cookies, то ідентифікаційні дані будуть оброблятись нашими партнерами (постачальниками файлів cookies та постачальниками інформаційно-технологічних послуг). Відповідальність за цей сайт та файли cookies несе Porsche Austria GmbH and Co. OG. Додаткову інформацію про використані файли cookie та їх дезактивацію можна знайти в нашій Політиці щодо захисту
Усі файли cookie активовані

Від світлофорів у небеса

Дуби, струмки та Інтернет речей

10.11.2019

>  Інтернет речей (IoT, Internet of Things) і підключений автомобіль проникають у сільські райони за допомогою безпілотника й забезпечують завчасне інформування водіїв на ділянках з поганою видимістю або ускладненим доступом

>  Водій підключеного автомобіля вже за 5 мілісекунд буде знати про перешкоду на дорозі та зможе підготуватися для вжиття заходів

>  Впровадження технології 5G в автомобілях здатне знизити ризик дорожньо-транспортних пригод на 69%

Марторель, 10 жовтня 2019 р. Робледільйо-де-ла-Хара (Robledillo de la Jara) - село з населенням 90 осіб, розташоване за 80 км від Мадрида в горах, що оточують столицю. Звичними для місцевого ландшафту є дуби та ялини, беркути, а віднедавна - безпілотники й технологія ІоТ. SEAT, Telefónica, DGT, Ficosa й Aeorum розпочали реалізацію пілотного проєкту, який передбачає використання безпілотника та підключеного автомобіля, що здатні виявляти велосипедистів і перешкоди на дорозі. Для реалізації цього проєкту потрібен був мобільний зв'язок з підтримкою ключових можливостей майбутньої мережі стандарту 5G, а мета полягає в наданні водіям «шостого чуття», яке б дозволяло запобігати дорожньо-транспортним пригодам.

Від світлофорів у небеса. Донині стандарт 5G та обмін інформацією в реальному часі асоціювалися з міським середовищем. Для цього SEAT і Telefónica реалізували перший етап проєкту, який передбачав використання інтегрованих в інфраструктуру пристроїв, як-от камери, світлофори та інфрачервоні датчики. «Ми побачили, як автомобіль може обмінюватися інформацією зі своїм оточенням в умовах міста, а зараз - і в сільських районах. У процесі цих пілотних випробувань ми додали безпілотник, який передає інформацію в мережу стільникового зв'язку, звідки вона потрапляє в автомобіль, і водій може бачити цю інформацію на дисплеї панелі приладів», - говорить Цезар де Марко (César de Marco), керівник відділу 5G Connected Car компанії SEAT.

 У 30 разів швидше за людське око. Людині потрібно близько 150 мілісекунд, щоб відреагувати на дотик, запах або побачене. Завдяки майбутньому стандарту зв'язку 5G час реакції з моменту виявлення перешкоди до передачі цієї інформації в автомобіль становить усього 5 мілісекунд. «Ця технологія мобільного зв'язку, яка вже підтримує можливості 5G, забезпечує надзвичайно низьку затримку й дозволяє в реальному часі виявляти наявність на дорозі велосипедистів чи автомобілів», - пояснює Цезар. Ось як працює система:

 1.        Камера безпілотника фіксує зображення, наприклад, велосипедиста, який їде дорогою.

2.       Безпілотник у реальному часі надсилає зображення на сервер MEC (Multi-Access Edge Computing, периферійні обчислення з множинним доступом).

3.      На сервері MEC установлене програмне забезпечення для штучного бачення, яке аналізує зображення і визначає наявність на дорозі велосипедиста чи іншої перешкоди.

4.      Після завершення аналізу даних на підключений автомобіль надсилається сповіщення, а на панелі приладів з'являється попереджувальний сигнал. Завдяки цьому водій знає, що попереду велосипедист, і під час обгону треба бути обережним.

 Технологія, що рятує життя. «Наша мета полягає у використанні технологій задля безпеки на дорогах», - пояснює Цезар. Понад половину від загальної кількості жертв дорожньо-транспортних пригод становлять найбільш вразливі категорії учасників дорожнього руху - велосипедисти, пішоходи та мотоциклісти. Щороку в Європі гине 2100 велосипедистів, а 250 000 зазнають травм. «Безпілотники будуть захищати ділянки з поганою видимістю або ускладненим доступом», - підсумовує Цезар. За даними міжнародної організації 5G Automotive Association (5GAA), завдяки впровадженню стандарту 5G в майбутньому ризик дорожньо-транспортних пригод можна буде знизити на 69%.