Для покращення роботи з нашим веб-сайтом
Ми використовуємо файли cookie, щоб дозволити нашому сайту працювати належним чином, персоналізувати контент і рекламу, надавати функції соціальних мереж і аналізувати наш трафік. Ми також ділимося інформацією про використання вами нашого сайту з нашими партнерами в соціальних мережах, рекламі і аналітиці.
Прийняти всі файли cookies

Від світлофорів у небеса

Дуби, струмки та Інтернет речей

10.11.2019

>  Інтернет речей (IoT, Internet of Things) і підключений автомобіль проникають у сільські райони за допомогою безпілотника й забезпечують завчасне інформування водіїв на ділянках з поганою видимістю або ускладненим доступом

>  Водій підключеного автомобіля вже за 5 мілісекунд буде знати про перешкоду на дорозі та зможе підготуватися для вжиття заходів

>  Впровадження технології 5G в автомобілях здатне знизити ризик дорожньо-транспортних пригод на 69%

Марторель, 10 жовтня 2019 р. Робледільйо-де-ла-Хара (Robledillo de la Jara) - село з населенням 90 осіб, розташоване за 80 км від Мадрида в горах, що оточують столицю. Звичними для місцевого ландшафту є дуби та ялини, беркути, а віднедавна - безпілотники й технологія ІоТ. SEAT, Telefónica, DGT, Ficosa й Aeorum розпочали реалізацію пілотного проєкту, який передбачає використання безпілотника та підключеного автомобіля, що здатні виявляти велосипедистів і перешкоди на дорозі. Для реалізації цього проєкту потрібен був мобільний зв'язок з підтримкою ключових можливостей майбутньої мережі стандарту 5G, а мета полягає в наданні водіям «шостого чуття», яке б дозволяло запобігати дорожньо-транспортним пригодам.

Від світлофорів у небеса. Донині стандарт 5G та обмін інформацією в реальному часі асоціювалися з міським середовищем. Для цього SEAT і Telefónica реалізували перший етап проєкту, який передбачав використання інтегрованих в інфраструктуру пристроїв, як-от камери, світлофори та інфрачервоні датчики. «Ми побачили, як автомобіль може обмінюватися інформацією зі своїм оточенням в умовах міста, а зараз - і в сільських районах. У процесі цих пілотних випробувань ми додали безпілотник, який передає інформацію в мережу стільникового зв'язку, звідки вона потрапляє в автомобіль, і водій може бачити цю інформацію на дисплеї панелі приладів», - говорить Цезар де Марко (César de Marco), керівник відділу 5G Connected Car компанії SEAT.

 У 30 разів швидше за людське око. Людині потрібно близько 150 мілісекунд, щоб відреагувати на дотик, запах або побачене. Завдяки майбутньому стандарту зв'язку 5G час реакції з моменту виявлення перешкоди до передачі цієї інформації в автомобіль становить усього 5 мілісекунд. «Ця технологія мобільного зв'язку, яка вже підтримує можливості 5G, забезпечує надзвичайно низьку затримку й дозволяє в реальному часі виявляти наявність на дорозі велосипедистів чи автомобілів», - пояснює Цезар. Ось як працює система:

 1.        Камера безпілотника фіксує зображення, наприклад, велосипедиста, який їде дорогою.

2.       Безпілотник у реальному часі надсилає зображення на сервер MEC (Multi-Access Edge Computing, периферійні обчислення з множинним доступом).

3.      На сервері MEC установлене програмне забезпечення для штучного бачення, яке аналізує зображення і визначає наявність на дорозі велосипедиста чи іншої перешкоди.

4.      Після завершення аналізу даних на підключений автомобіль надсилається сповіщення, а на панелі приладів з'являється попереджувальний сигнал. Завдяки цьому водій знає, що попереду велосипедист, і під час обгону треба бути обережним.

 Технологія, що рятує життя. «Наша мета полягає у використанні технологій задля безпеки на дорогах», - пояснює Цезар. Понад половину від загальної кількості жертв дорожньо-транспортних пригод становлять найбільш вразливі категорії учасників дорожнього руху - велосипедисти, пішоходи та мотоциклісти. Щороку в Європі гине 2100 велосипедистів, а 250 000 зазнають травм. «Безпілотники будуть захищати ділянки з поганою видимістю або ускладненим доступом», - підсумовує Цезар. За даними міжнародної організації 5G Automotive Association (5GAA), завдяки впровадженню стандарту 5G в майбутньому ризик дорожньо-транспортних пригод можна буде знизити на 69%.