Для адаптації до ваших потреб цей веб-сайт використовує Cookies. Продовжуючи перегляд веб-сайту, ви підтверджуєте свою згоду на використання Cookies
Прийняти та продовжити

Погодні умови

Різниця температур до 100 градусів

02.07.2019

Сніг і пісок - два різні види поверхні, для подолання яких потрібно заздалегідь продумати шлях

Системи допомоги водієві відіграють ключову роль в адаптації до різних ситуацій

Перелік схожих особливостей обмежений шинами, вибором передач та гальмуванням

 

Мартурель (Martorell), 02 липня 2019 року. Від снігу і льоду Лапландії до пустельних пісків Сахари з перепадом температур від -50° до +50°. На етапі випробування нової моделі автомобілі перевіряють у найбільш екстремальних кліматичних умовах, щоб випробувати їхні можливості при різних температурах та на різних поверхнях. Це потрібно для того, щоб переконатися у здатності автомобілів адаптуватися до будь-яких умов. Але чи дійсно настільки відчутно відрізняється водіння при такій великій різниці температур?

Спільні риси

Зчеплення. Настільки різні поверхні, як сніг і пісок, мають дещо спільне: дуже погане зчеплення шин з поверхнею. «При подоланні поверхні з настільки низьким зчепленням важливо, щоб автомобіль був оснащений ефективною системою повного привода, такою як SEAT Tarraco», - сказав Хорді Жене (Jordi Gené), водій команди e-Racer та експерт з водіння.

Завбачливість. Ще один спільний аспект - важливо думати наперед, щоб правильно реагувати. «Найкраща порада - дивіться далеко вперед. Вдалині ви можете побачити вкриті льодом ділянки серед снігу чи скелі у пустелі. Ви повинні вміти «читати» поверхню, щоб компенсувати надмірне повертання або допомогти автомобілю відновити зчеплення з поверхнею», - порадив Хорді.

Гальмування. Пов'язані з гальмуванням маневри мають найбільше спільних рис; ступінь подібності залежить від зчеплення шин з поверхнею. Однак Хорді запевнив: «Гальмівна система, встановлена на автомобілі, знає, як точно інтерпретувати кожну ситуацію. Якщо вам потрібно зупинитися, не бійтесь щосили натиснути на педаль гальма». Так автомобіль зможе найкраще розподілити зусилля уповільнення між чотирма колесами і зупинитися з найкоротшим гальмівним шляхом. «В екстреній ситуації в пустелі чи на снігу найкраще, що ви можете зробити, - це витиснути педаль гальма «в підлогу» і дозволити системі останнього покоління зупинити автомобіль на найкоротшій ділянці», - зазначив Хорді Жене.

Схили. Система допомоги при спуску Hill Descent Control (HDC) відіграє ключову роль і на снігу, і на піску: з її допомогою незалежно від крутизни схилу автомобіль може контролювати свою швидкість. «Ця система надзвичайно корисна на підйомах і спусках зі схилів, а також під час запуску двигуна після зупинки автомобіля», - сказав Хорді.

Відмінності

Шини. Цей елемент відрізняється при різних умовах чи не найбільше. «Для руху по снігу вам потрібні еластичні шини, які можуть ефективно працювати при температурі нижче нуля. І навпаки, у пустелі вам потрібно випустити трохи повітря, щоб покращити зчеплення, адже завдяки цьому збільшиться площа контакту колеса з піском».

Передачі. Вибір передач також дещо відрізняється. Під час руху по снігу вищі передачі дозволяють використовувати податливість двигуна і забезпечують достатню чутливість. При подоланні дюн потрібна підвищена потужність, яку пропонують нижчі передачі. За словами Хорді, головне - реакція двигуна: «На снігу рухатися легше з використанням крутного моменту двигуна, тоді як на піску найкращий результат приносить робота двигуна на високих обертах».

Системи допомоги водію. Асистенти відіграють ключову роль в обох випадках, але у кожній ситуації використовуються різні помічники. За словами Хорді, слід обирати систему допомоги, передбачену для цього інженерами, щоб усі системи автомобіля працювали синхронно, допомагаючи рухатися по конкретній поверхні. «Значна перевага полягає у тому, що у Tarraco передбачені окремі режими для руху по снігу та по бездоріжжю. Одразу після вибору відповідного режиму всі системи активуються і готові забезпечити підтримку для найбільш ефективного руху по такій мінливій поверхні, оптимізуючи тягове зусилля, вихідну потужність двигуна, роботу диференціалів та інше», - підкреслив Хорді.

Повороти. Лід вирізняється особливо низьким зчепленням з поверхнею, тому автомобіль по ньому рухається повільніше. «У разі заносу або при проходженні поворотів з надто високою швидкістю автомобіль потребує більше часу на реагування. При наближенні до повороту слід злегка пригальмувати, щоб рульове управління встигло обробити передані за допомогою керма команди та змінити налаштування», - сказав Хорді. У пустелі поверхня набагато м'якша, тому повороти слід проходити на нижчій швидкості, оскільки, як попередив Хорді Жене, «шини можуть загрузнути в піску, і автомобіль може раптово перекинутися.

SEAT - єдина компанія, яка проектує, розробляє, виробляє й продає автомобілі в Іспанії. Міжнародний бренд зі штаб-квартирою в Марторелі (Барселона), який входить до складу концерну Volkswagen, експортує 80% автомобілів і представлений у більш ніж 80 країнах. 2017 року прибуток SEAT після сплати податків становив 281 млн євро, а обсяги продажів в усьому світі - майже 470 000 автомобілів.

Кількість персоналу SEAT Group перевищує 15 000 фахівців. У трьох виробничих центрах компанії, розташованих у Барселоні (Barcelona), муніципалітеті Ал-Прат-да-Любрагат (El Prat de Llobregat) та Марторелі (Martorell), виготовляють надзвичайно успішні моделі Ibiza, Leon й Arona. Крім того, у Чеській Республіці компанія випускає Ateca й Toledo, у Португалії - модель Alhambra, у Словаччині - Mii. 

 

Міжнародна компанія має власний технічний центр, що слугує своєрідним осередком знань: над створенням інновацій для найбільшого промислового інвестора Іспанії у сфері розробок і досліджень тут працює тисяча інженерів. Модельний ряд SEAT уже оснащується передовими комунікаційними рішеннями. А зараз компанія прагне реалізувати глобальний перехід на цифрові технології для впровадження мобільності майбутнього.