/ Системи можуть передбачати реакції водія, приймати рішення про гальмування й пришвидшення або навіть самостійно паркувати автомобіль
/ Водій отримує візуальні попередження про необхідність змінити смугу чи обмежити швидкість
/ Завдяки цим системам водіння стає дедалі комфортнішим і безпечнішим, а ще - це перший крок у напрямку до самокерованих автомобілів
/ Системи можуть передбачати реакції водія, приймати рішення про гальмування й пришвидшення або навіть самостійно паркувати автомобіль
/ Водій отримує візуальні попередження про необхідність змінити смугу чи обмежити швидкість
/ Завдяки цим системам водіння стає дедалі комфортнішим і безпечнішим, а ще - це перший крок у напрямку до самокерованих автомобілів
Наш автомобіль оснащений камерами, датчиками й радарами. Ми їх не бачимо, проте вони активно працюють під час руху. І хоча ці системи не звільняють від обов'язку уважно стежити за дорогою, вони значно підвищують безпеку й комфорт під час повсякденних поїздок. За даними Європейської комісії, у період із 2020 по 2030 роки використання цих засобів дасть змогу, серед іншого, врятувати 7300 життів і запобігти 38 900 серйозним травмам. Про сім асистентів, що найбільш корисні під час руху, розповідає Марк Сеґуер (Marc Seguer), відповідальний за цей напрямок роботи в SEAT:
1. Автоматичне гальмування для запобігання зіткненням:
Cистема Front Assist контролює відстань від вашої машини до інших автомобілів чи пішоходів попереду. «Якщо водій не реагує на загрозу неминучого зіткнення, система спершу сповіщає, а тоді, якщо треба, застосовує гальма», - пояснює Сеґуер.
2. Менше стресів у заторах: гальмування, пришвидшення й знову гальмування. Ніщо не втомлює так, як водіння в типових для великих міст заторах. «Асистент руху в заторах перебирає ці функції на себе, щоб водій міг розслабитися», - додає експерт. Асистент може перемикати передачі, регулювати швидкість і тримати безпечну дистанцію в різних ситуаціях.
3. Жодних ненавмисних змін смуги: утримання смуги руху може бути значно простішим за умови незначного автоматичного коригування положення керма. Використовуючи фронтальну камеру для розпізнавання ліній розмітки, асистент активного контролю смуги руху попереджає про ризик сходження з курсу як на малих, так і на великих швидкостях. «Система також сама може коригувати напрямок руху, тому дає змогу уникати небезпечних ситуацій, коли водій ненадовго відводить очі від дороги», - підтверджує Марк Сеґуер.
4. Не забуваємо про дорожні знаки: асистент розпізнавання дорожніх знаків працює в парі з фронтальною камерою автомобіля й виявляє знаки обмеження швидкості, заборони обгону та дорожніх робіт. «Це найкращий штурман, який попереджає заздалегідь. Інформація відкривається на дисплеї комбінації приладів, та ще й можна налаштувати звукове попередження про перевищення швидкості», - додає він.
5. Жодних «мертвих» зон: візуальний індикатор у зовнішніх дзеркалах дає змогу не боятися зміни смуги, адже попереджає водія про наближення автомобіля поза полем зору. Система контролю «мертвих» зон використовує два радари, які стежать за дорожнім рухом позаду та сприяють безпечному водінню.
6. Ще більше комфорту в поїздках: адаптивний круїз-контроль дає змогу встановити постійну швидкість руху й сам пришвидшує й уповільнює автомобіль з урахуванням ситуації на дорозі. Якщо ж треба, він автоматично застосує гальма без втручання водія. «Найбільша користь цієї системи - у далеких подорожах і на ділянках із тягнучками чи заторами. Під час тривалих поїздок водії обов'язково оцінять можливість не тримати ногу на педалі акселератора», - рекомендує експерт.
7. Паркуємося, не торкаючись керма: за допомогою камер кругового огляду асистент паркування в змозі керувати автомобілем замість водія. Він уміє обчислювати відстані, щоб запобігати будь-яким зіткненням, і навіть контролювати положення керма.
Розробляють такі системи підтримки, щоб зменшити кількість дорожньо-транспортних пригод. «Завдяки передовим технологіям, якими оснащені наші автомобілі, водіння стає дедалі безпечнішим і комфортнішим. Зараз системи підтримки є найкращими супутниками водія й прелюдією до автономного водіння», - підсумовує Марк Сеґуер.