/ До найпоширеніших помилок належить умикання кондиціонера на повну потужність без провітрювання автомобіля
/ Дефлектори системи вентиляції мають бути спрямовані не на пасажирів, а на стелю, щоб утворювалася своєрідна «завіса»
/ Підвищення температури в салоні до 35 °C може негативно впливати на швидкість реакції водія, тому бажано, щоб повітря в салоні було свіжим і прохолодним
Марторель, 11 липня 2018 р. - Давно минули ті часи, коли люди вирушали в подорож удосвіта, щоб не їхати під палючими променями сонця, або опускали вікна на автомагістралях, щоб знизити температуру в салоні. На відміну від сьогодення, у 80-х роках минулого століття кондиціонер не входив до переліку стандартного обладнання автомобіля. Розроблення системи охолодження для конкретної моделі триває три роки. За цей час у режимі 3D вивчають геометрію трубопроводів і дефлекторів системи вентиляції й за допомогою віртуального моделювання досліджують рух потоків повітря в автомобілі. Та люди й досі роблять помилки під час користування системами кондиціювання. Нижче наведені п'ять найпоширеніших помилок і кілька порад, як отримати від кондиціонера найбільшу користь:
Умикання системи кондиціювання на повну потужність відразу після посадки в автомобіль:
Улітку температура в салоні автомобіля, припаркованого на відкритому місці, може сягати 60 °C. Але за півгодини її можна знизити до 25 °C. Однією з найпоширеніших помилок є вмикання системи кондиціювання на повну потужність. «Перш ніж умикати кондиціонер, на хвилинку відчиніть двері та опустіть вікна» - рекомендує Анхель Суарес (Ángel Suárez), інженер Технічного центру SEAT. Так можна «у природний спосіб знизити температуру в салоні». Коли автомобіль провітриться, ви можете сісти в салон, зачинити двері та вікна й увімкнути систему кондиціювання.
Постійна робота системи вентиляції в режимі рециркуляції повітря:
Ця помилка «призводить до запотівання вікон». Натомість Суарес радить використовувати автоматичний режим рециркуляції, щоб «система могла сама регулювати потоки повітря з більшою ефективністю та рівномірністю».
Відмова від використання кондиціонера, адже «ранок і так прохолодний»:
У деяких регіонах Європи ранки дійсно бувають холодними. Незважаючи на це, корисно «увімкнути систему кондиціювання автомобіля, навіть якщо доведеться використовувати її в режимі обігріву». Отже, вікна не запотіватимуть, коли зовнішня температура почне зростати.
Неправильне спрямування дефлекторів:
Зроби холодніше, я нічого не відчуваю- часто доводиться чути від пасажирів улітку. За словами експерта SEAT, переважно «проблема не в температурі, а в спрямуванні потоків повітря всередині автомобіля». Для рівномірного розподілу повітря «дефлектори мають бути спрямовані вгору, а не на обличчя людей». Це забезпечить «розподіл повітря по салону й рівномірне охолодження всіх посадкових місць».
Недотримання вимог щодо регулярного обслуговування:
Обслуговування передбачає не лише заміну оливи, гальмівної рідини чи перевірку стану коліс. Автомобільні системи кондиціювання повітря також потребують спеціального технічного обслуговування. Рекомендовано заміняти фільтри через кожні 15 000-20 000 км, щоб «запобігти зниженню їхньої пропускної здатності й ефективності», - додає Анхель Суарес.
Не варто недооцінювати вплив спеки під час водіння влітку. За словами експерта SEAT, коли температура повітря у салоні сягає 35 °C, водій реагує на 20% повільніше, ніж при 25 °C. Це можна порівняти з водінням у нетверезому стані, коли рівень алкоголю в крові становить 0,5%. Тому важливо підтримувати прохолоду в салоні й забезпечувати його ефективну вентиляцію.