/ Декілька інновацій, які лягли в основу автомобільної галузі, належать жінкам.
/ Дорожня розмітка, сигнали повороту та дзеркала заднього виду були створені креативними жінками.
/ Майже всі автомобілі оснащені цими винаходами у стандартній комплектації, хоча винахідники рідко їх патентували
Марторель, 07.03.2019. - Що спільного між дзеркалами заднього виду, розміткою та сигналами повороту? Окрім того, що ми використовуємо їх на постійній основі у щоденному житті, ці три винаходи об'єднує той факт, що їх винайшли жінки. Ці першопрохідці заклали основу автомобільної галузі завдяки своїм інноваціям та проклали шлях для наступних поколінь. Ми підготували для вас історії п'ятьох жінок, які здійснили революцію у світі керування автомобілем завдяки своєму таланту та відвазі.
Джун Маккеролл
- Джун Маккеролл (June McCarroll): винахідниця дорожньої розмітки (1867-1954). Існують винахідники, які поєднують творчість та рішучість. Однією з таких була Джун Маккеролл. У 1917 році Маккеролл, лікар за професією, одного дня їхала до свого офісу, що знаходився у Каліфорнії, коли вантажівка витіснила її з дороги. Саме тоді вона відчула, що роздільна лінія на дорозі могла уберегти її від цього інциденту.
Місцева влада не прислухалася до думки Маккеролл, але це її не зупинило. Вона вийшла на вулицю та вручну намалювала лінію на одній частині дороги, а потім за підтримки жіночої асоціації провела кампанію, просуваючи свою ініціативу. У результаті влада Каліфорнії втілила цю ідею у вигляді закону, в результаті чого дорожня розмітка була нанесена на 5600 кілометрах доріг. Сьогодні ця система є обов'язковою майже у всіх країнах світу.
«Зараз існують системи, які допомагають водіям дотримуватися смуги руху, такі як система допомоги утримання смуги руху, та попереджають про ненавмисний з'їзд зі смуги руху. Ця система працює у поєднанні з камерою, розташованою за дзеркалом заднього виду, яка виявляє розмітку та розташування автомобіля. Якщо транспортний засіб з'їжджає зі смуги руху, система видає сповіщення. Система автоматично активується, якщо швидкість автомобіля сягає 65 км/год», - заявила Луїза Томас (Lluïsa Tomás), інженер відділення з розробки ходової частини у SEAT.
Перша кінозірка
- Флоренс Лоуренс (Florence Lawrence): перша кінозірка (1886-1938). На голлівудському цвинтарі є надгробок із надписом «Перша кінозірка». Він знаходиться на могилі Флоренс Лоуренс, однієї з найбільш відомих голлівудських акторок ХХ століття та зірки, яка знялася у 300 фільмах. Але окрім кар'єри кінозірки, у Флоренс були інші захоплення, і одне з них найбільш відоме. Будучи активним прихильником автомобілів, Флоренс Лоуренс колекціонувала різні моделі. Вона не лише їздила за кермом, але й також ремонтувала та вдосконалювала автомобілі. Її креативна натура допомогла їй створити підрульовий пелюсток для того, щоб вказати, чи повертатиме автомобіль, та знак «СТОП», який було видно позаду, коли водій натискав на гальма. Обидва її винаходи були попередниками сучасних сигналів повороту та ліхтаря гальм. Хоча Флоренс ніколи не патентувала ці системи, її внесок став вирішальним для майбутнього автомобільної промисловості. «Ці системи оповіщення є надзвичайно важливими функціями безпеки під час керування автомобілем, оскільки вони допомагають запобігти багатьом аваріям, особливо зіткненням ззаду. Сьогодні у нашому розпорядженні є світлодіодні ліхтарі та системи оповіщення, які активуються набагато швидше. Сигнали повороту спрацьовують динамічніше, що робить їх помітнішими. Окрім того, що світлодіодні ліхтарі є основним елементом дизайну автомобіля, вони також довше працюють та споживають менше енергії», - пояснила Мет Парі (Maite Paris), відповідальна за розробку передніх фар у SEAT.
Мері Андерсон
Дороті Левітт
- Мері Андерсон: винахідниця склоочищувачів (1866-1953). У непогожий зимовий день у 1902 році фермер та винороб з Алабами, Мері Андерсон, відвідувала Нью-Йорк зі своїми дочками. Під час поїздки у таксі під проливним дощем Мері помітила, що водію доводилося постійно зупинятися, щоб очищати скло від бруду та мокрого снігу. Саме тоді у неї з'явилася ідея склоочисників. Повернувшись до Алабами, Мері почала працювати з дизайнером над розробкою пристрою, яким можна було б керувати вручну із салону автомобіля. Вона запатентувала свій винахід, але так і не знайшла для нього покупця. Коли термін дії патенту вийшов, склоочисниками почали оснащувати більшість моделей автомобілів у стандартній комплектації. «Системи безпеки автомобіля у випадках несприятливих погодних умов запобігли багатьом нещасним випадкам, але зараз ми можемо зробити ще більше. Завдяки програмам та новим інформаційним службам автомобілі, у яких є доступ до Інтернету, дозволяють нам планувати маршрути, змінювати їх у режимі реального часу згідно з такими факторами, як погода, та рекомендувати найкращий варіант пересування до пункту призначення», - зазначила Лейре Олаварія (Leyre Olavarría), відповідальна за інформаційно-розважальні системи та підключення автомобіля до Інтернету у SEAT.
- Дороті Левітт: найшвидша дівчина на Землі (1882-1922). Журналістка, письменниця, активістка у боротьбі за права жінок та автогонщиця, яка могла керувати будь-яким транспортним засобом на високих швидкостях на воді і на суші. Британка Дороті Левітт залишила слід в історії, встановивши декілька швидкісних рекордів, наприклад, у 1905 році, керуючи родстером на швидкості 146 км/год. Її навички водіння допомогли їй побудувати кар'єру в автомобільній сфері. Крім того, за даними деяких джерел, вона навчала королеву Олександру керувати автомобілем. У своїй книзі «Жінка та автомобіль», яка вийшла у 1909 році, Дороті описала одну з порад для жінок-водіїв - возити із собою маленьке дзеркальце та час від часу підіймати його, щоб бачити, що відбувається позаду. Ця порада Левітт лягла в основу ключової інновації для безпеки водіння - дзеркала заднього виду - яку виробники автомобілів зробили стандартним елементом кожної моделі.
В історії SEAT є жінка, яка врятувала минуле
«Теперішнє і майбутнє залежить від систем, які допомагають водіям та надають їм повний огляд оточення. Наприклад, це вбудована камера заднього виду для легкого паркування заднім ходом або система у бокових дзеркалах, яка виявляє «сліпі» зони. Ідея Дороті Левітт із дзеркалами заднього виду, яку вона запропонувала, щоб краще бачити транспорт позаду, тепер наділена додатковими функціями, серед яких датчики, що адаптуються до зовнішнього освітлення для кращої видимості, інформація для водія та камери. Ми також додаємо більше функцій із технологічними рішеннями, які скоро з'являться у наших моделях, випущених на ринок. Інновації не стоять на місці», - відзначила Тереза Салінас (Teresa Salinas), відповідальна за розробку систем у салоні та внутрішніх дзеркал у SEAT.
В історії SEAT є жінка, яка врятувала минуле
Її ім'я не згадується в газетах чи періодичних виданнях, але вона відіграла ключову роль у збереженні історичної спадщини SEAT. Ельвіра Белосо (Elvira Beloso), яка тривалий час обіймала посаду голови журналістського пулу, почала по черзі відбирати моделі, які, на її думку, були важливими для розповіді про історію компанії: декілька перших та останніх моделей, спеціальні серії, транспортні засоби, у яких перевозили представників влади або які були задіяні під час пам'ятних подій. Ельвіра розставляла ці моделі в окремих куточках заводу Zona Franca у Барселоні, щоб їхня цінність як історичної спадщини була визнана у майбутньому. І цей день все ж настав. Тепер у SEAT є колекція з 317 вінтажних автомобілів, існуванням якої ми здебільшого завдячуємо Ельвірі та її рішучості у захисті минулого.
SEAT - єдина компанія, яка проектує, розробляє, виробляє й продає автомобілі в Іспанії. Міжнародний бренд зі штаб-квартирою в Марторелі (Барселона), який входить до складу концерну Volkswagen, експортує 80% автомобілів і представлений у більш ніж 80 країнах. 2017 року прибуток SEAT після сплати податків становив 281 млн євро, а обсяги продажів в усьому світі - майже 470 000 автомобілів.
Кількість персоналу SEAT Group перевищує 15 000 фахівців. У трьох виробничих центрах компанії, розташованих у Барселоні (Barcelona), муніципалітеті Ал-Прат-да-Любрагат (El Prat de Llobregat) та Марторелі (Martorell), виготовляють надзвичайно успішні моделі Ibiza, Leon й Arona. Крім того, у Чеській Республіці компанія випускає Ateca й Toledo, у Португалії - модель Alhambra, у Словаччині - Mii.
Міжнародна компанія має власний технічний центр, що слугує своєрідним осередком знань: над створенням інновацій для найбільшого промислового інвестора Іспанії у сфері розробок і досліджень тут працює тисяча інженерів. Модельний ряд SEAT уже оснащується передовими комунікаційними рішеннями. А зараз компанія прагне реалізувати глобальний перехід на цифрові технології для впровадження мобільності майбутнього.