Для найкращого досвіду роботи на веб-сайті
Цей сайт використовує cookies задля забезпечення найкращого досвіду від використання кінцевим відвідувачем. Продовжуючи, Ви погоджуєтесь із використанням наших cookies (необхідні cookies). Cookie-файли, які підлягають обов’язковому затвердженню із певною метою (аналітичною, функціональною, персоналізованою), вмикаються виключно після їхньої активації. Якщо Ви надаєте згоду на використання файлів cookies, то ідентифікаційні дані будуть оброблятись нашими партнерами (постачальниками файлів cookies та постачальниками інформаційно-технологічних послуг). Відповідальність за цей сайт та файли cookies несе Porsche Austria GmbH and Co. OG.
Усі файли cookie активовані

Електроніка за кермом

2 кілометри проводів: нейрони та артерії SEAT Ateca

20.03.2019

/       У салоні автомобіля понад 1350 проводів, що працюють як центральна нервова система й система кровообігу людини

/       Проводи завтовшки від одного міліметра до одного сантиметра забезпечують роботу системи освітлення, аудіосистеми й систем підтримки водія, як-от система контролю «мертвих» зон

/       У разі активації відповідних функцій до 100 датчиків і блоків управління взаємодіють один з одним

Марторель - Складна система з проводів завдовжки понад 2,2 км пронизує SEAT Ateca подібно до артерій, вен і капілярів людського тіла. Завдяки цій електроніці автомобіль майже миттєво реагує на активацію будь-якої функції. Далі ми ближче ознайомимося з «центральною нервовою» та «кровоносною» системами автомобіля:

 

«...уможливлюють виконання майже всіх функцій автомобіля й переносять енергію з одного місця в інше, наче кров, що циркулює в організмі»

- Електромережа, що формує його силует: такі моделі, як SEAT Ateca, містять понад 1350 проводів, протяжність яких перевищує 2200 м і приблизно дорівнює довжині злітної смуги. Вони об'єднані в більш ніж 30 контурів, які «...уможливлюють виконання майже всіх функцій автомобіля й переносять енергію з одного місця в інше, наче кров, що циркулює в організмі», - говорить інженер Технічного центру SEAT Педро Манонеллес (Pedro Manonelles). Найбільше дротів у зоні комбінації приладів: тут понад 200 проводів формують джгути завтовшки понад 4 см.

- До 100 датчиків і блоків управління: ці пристрої взаємодіють один з одним подібно до того, як це відбувається в людському тілі. Як мозок людини надсилає команду на переміщення руки й вона підкоряється, так і ця система «...активує систему стабілізації, асистента паркування, перемикає режими керування, вмикає аудіосистему чи систему контролю "мертвих" зон», - пояснює експерт.

Головне - не допустити погіршення дизайну чи роботи електричної системи

- Мідні «артерії»: уся проводка, скажімо, SEAT Ateca важить трохи більше 40 кг. «Мідь найчастіше використовують для забезпечення електропровідності, але висока щільність, що більша, ніж у заліза, дає нам змогу використовувати мідь для максимального зниження ваги», - говорить Педро. Діаметр кожного провідника також має значення, тож використовуються проводи завтовшки як один міліметр, так і більш ніж один сантиметр.

- Три роки розробок: саме стільки команда з 20 інженерів працює над визначенням довжини проводів, їхнім розподілом та організацією передачі даних між блоками управління й датчиками. «Ми співпрацюємо з дизайнерами від перших ескізів до початку виробництва. Головне - не допустити погіршення дизайну чи роботи електричної системи», - коментує експерт.

- Проводи, які захищають: одним із прикладів роботи електроніки автомобіля є система контролю «мертвих» зон. Коли водій умикає лівий покажчик повороту, сигнал за частки секунди проходить з головного блока управління до радарних датчиків у задній частині автомобіля. Якщо в «мертвій» зоні є транспорт, невидимий для водія, радари виявлять його й надішлють сигнал про необхідність активації попереджувального індикатора в зовнішньому дзеркалі. Отже, водій знатиме, чи безпечно зараз змінювати смугу руху.

90-ті роки стали періодом бурхливого розвитку споживчої електроніки. Автомобілі теж прогресували завдяки подальшому вдосконаленню електронних систем. Деякі із сучасних моделей SEAT мають понад 12 000 унікальних комбінацій проводів, і в майбутньому їхня кількість може зрости.

SEAT - єдина компанія, яка проектує, розробляє, виробляє й продає автомобілі в Іспанії. Міжнародний бренд зі штаб-квартирою в Марторелі (Барселона), який входить до складу концерну Volkswagen, експортує 80% автомобілів і представлений у більш ніж 80 країнах. 2017 року прибуток SEAT після сплати податків становив 281 млн євро, а обсяги продажів в усьому світі - майже 470 000 автомобілів.

Кількість персоналу SEAT Group перевищує 15 000 фахівців. У трьох виробничих центрах компанії, розташованих у Барселоні (Barcelona), муніципалітеті Ал-Прат-да-Любрагат (El Prat de Llobregat) та Марторелі (Martorell), виготовляють надзвичайно успішні моделі Ibiza, Leon й Arona. Крім того, у Чеській Республіці компанія випускає Ateca й Toledo, у Португалії - модель Alhambra, у Словаччині - Mii. 

 

Міжнародна компанія має власний технічний центр, що слугує своєрідним осередком знань: над створенням інновацій для найбільшого промислового інвестора Іспанії у сфері розробок і досліджень тут працює тисяча інженерів. Модельний ряд SEAT уже оснащується передовими комунікаційними рішеннями. А зараз компанія прагне реалізувати глобальний перехід на цифрові технології для впровадження мобільності майбутнього.