/ За останні 8 років компанія SEAT зменшила рівень потрібної для виробництва одного автомобіля води на 31 % та прагне досягти мети у зменшенні до 38 % до 2025 року.
/ Майстерня, у якій наносять лакофарбове покриття, та камера дощу - дві зони, у яких споживається найбільше води і у яких було досягнуто найбільший прогрес.
/ Зменшення споживання, переробка та повторне використання - основа для зниження впливу на водний баланс.
Марторель, 22.03.2019. Енергоефективне обладнання, автоматичні розпилювачі, крани з невеликим напором у кухнях та ванних кімнатах... Рівень обізнаності про марне витрачання води у домогосподарствах збільшується, але як бути з виробництвом? Зусилля SEAT демонструють прогрес, якого вдалося досягти у цьому напрямку, завдяки турботі про екосистеми, що є основним елементом стратегії захисту навколишнього середовища компанії.
470 олімпійських басейнів
Споживання води на заводі у Марторелі досягло 1 170 000 м3 у 2018 році. Цей об'єм дорівнює 470 олімпійським басейнам. За останні 8 років ця цифра значно знизилася завдяки програмам компанії із захисту навколишнього середовища. Чітке покращення видно з показників зменшення витрат на виробництво одного автомобіля - з 3,54 м3 у 2010 році до 2,46 м3 минулого року; що майже на 31 % менше.
Океан фарби. Майстерня, у якій наносять лакофарбове покриття, - це підрозділ, у якому використовують найбільше води, приблизно половину від загального обсягу. Обробка поверхні ходової частини та фарбування у камері з водяною завісою до основного та остаточного фарбування автомобілів - етапи, на яких використовується найбільше води. Але саме тут ми зменшуємо рівень використання. У процесі фарбування автомобілів незначна частина речовини, яка не потрапляє на транспортний засіб, стікає у спеціальний бак. «Тут ми додаємо потрібні хімічні речовини, щоб відділити фарбу від води. У результаті очищена вода повертається в екосистему. Це абсолютно закритий цикл», - пояснює доктор Джоан Карлз Касас (Dr. Joan Carles Casas), менеджер з планування обладнання на заводі у SEAT.
Майбутнє уже настало
Мусонний дощ. Інший етап, який передбачає високий рівень споживання, - випробування на стійкість до впливу дощу, яке слугує перевіркою автомобіля на герметичність. Під час цього тесту, що триває шість хвилин, на один квадратний метр виливається 150 літрів води. Цей етап також має закритий цикл. «Ми збираємо та переносимо всю воду, яка використовується в очисному циклі, а потім повертаємо її для повторного використання», - пояснює доктор Касас.
Майбутнє уже настало. SEAT досягла значного прогресу, але попереду ще багато роботи. Для того щоб значно зменшити вплив на водний баланс, потрібно розробляти нові, більш ефективні процеси, які дозволять знизити рівень споживання води, переробляти та повторно використовувати її в одному процесі й повертати до екосистеми в оптимальному стані. Кінцева мета - знизити споживання на 38 % до 2025 року.
У цьому напрямку вже було реалізовано декілька проектів, наприклад відновлення конденсату з водяної пари із систем кондиціонування повітря або відстеження роботи систем охолодження. Окрім того, запроваджуються системи прогнозування погодних умов для програмування поливу зелених насаджень. Компанія також проводить пілотні випробування систем електрокоагуляції, ультрафільтрації та системи зворотного осмосу для переробки величезної кількості стічних вод.
«Цифрові системи та нові технології допомагають нам значно пришвидшити прогрес досягнення циклової економіки, яка передбачає більші об'єми переробки та менші об'єми шкідливих викидів. Але більш важливими є обізнаність та проактивність команди SEAT, які обов'язково допоможуть нам досягнути поставлених задач», - підсумував доктор Касас.
SEAT - єдина компанія, яка проектує, розробляє, виробляє й продає автомобілі в Іспанії. Міжнародний бренд зі штаб-квартирою в Марторелі (Барселона), який входить до складу концерну Volkswagen, експортує 80% автомобілів і представлений у більш ніж 80 країнах. 2017 року прибуток SEAT після сплати податків становив 281 млн євро, а обсяги продажів в усьому світі - майже 470 000 автомобілів.
Кількість персоналу SEAT Group перевищує 15 000 фахівців. У трьох виробничих центрах компанії, розташованих у Барселоні (Barcelona), муніципалітеті Ал-Прат-да-Любрагат (El Prat de Llobregat) та Марторелі (Martorell), виготовляють надзвичайно успішні моделі Ibiza, Leon й Arona. Крім того, у Чеській Республіці компанія випускає Ateca й Toledo, у Португалії - модель Alhambra, у Словаччині - Mii.
Міжнародна компанія має власний технічний центр, що слугує своєрідним осередком знань: над створенням інновацій для найбільшого промислового інвестора Іспанії у сфері розробок і досліджень тут працює тисяча інженерів. Модельний ряд SEAT уже оснащується передовими комунікаційними рішеннями. А зараз компанія прагне реалізувати глобальний перехід на цифрові технології для впровадження мобільності майбутнього.