Рух до стабільної прибутковості

SEAT досягнув найкращих фінансових результатів за свою історію

30.03.2017.

Операційний прибуток компанії становить 143 мільйони євро. Ще 232 мільйони отримано після сплати усіх податків без урахування надзвичайних доходів та витрат.

·        Сума виручки досягла рекордних 8597 мільйонів євро (+ 3,2%)

·        862 мільйони євро (+ 47%) вкладено в інвестиції, а також у дослідження і розробки

·        Показник EBITDA зріс на 25% і становить 500 мільйонів євро

У 2016 році SEAT досяг найкращих фінансових результатів за власну історію. Компанія стала рентабельною, адже рік завершився зі 143* мільйонами євро прибутку від звичайної діяльності (у 2015 році - 7 мільйонів євро). А прибуток після сплати податків без урахування надзвичайних доходів та витрат становить 232 мільйони євро (проти 6 мільйонів у 2015 році). Наприкінці року SEAT мав позитивний фінансовий результат за обома показниками уперше за десять років, а дохід від основної діяльності став найвищим за всю історію компанії.

Прибуток SEAT після оподаткування зріс до 903 мільйонів євро завдяки надзвичайній події - продажу дочірньої компанії VW Finance, S.A. концерну Volkswagen AG. Здійснено це в рамках стратегії Групи Volkswagen з реорганізації дочірніх фінансових підприємств в єдину компанію. Продаж капіталу збагатив SEAT на 671 мільйон євро, 590 мільйонів із яких компенсували втрати за попередні роки, що позитивно вплинуло на фінансові справи іспанського виробника.

«Зростання продажів, розширення асортименту та оптимізація витрат привели нас до рентабельності. Наша команда горда за 143 мільйони євро прибутку від основної діяльності», - наголосив президент SEAT Лука де Мео (Luca de Meo) на презентації фінансових результатів за 2016 рік. «SEAT став стабільною компанією, яка відновилася, зміцніла і готується до розвитку й зростання, - зауважив Лука де Мео, додавши: - 2017 рік став для нас переломним. Ibiza та Arona прискорять цей процес. Ми готові виходити на новий рівень».

У 2016 році товарообіг був на 3,2% більший, ніж у попередньому році, і найкращий в історії компанії - 8597 мільйонів євро. Високий результат став можливим завдяки зростанню продажів і поліпшеному асортименту автомобілів. А саме: успішні Ateca, Leon та Alhambra принесли найбільший маржинальний дохід. Позитивно вплинула також інтеграція Технічного центру SEAT у головну компанію, що сприятиме ефективнішій розробці технічних рішень майбутнього та зростанню обсягів виробництва SEAT Componentes. Адже у 2019 році завод виготовлятиме для концерну Volkswagen нову коробку передач MQ281. У 2016 році SEAT експортував 82,4% своєї продукції, а це 2,8% від загального експорту Іспанії, де він є провідною промисловою компанією.

Вдалий старт першого кросовера SEAT Ateca та комерційний успіх Leon і Alhambra забезпечили компанії зростання обсягу збуту четвертий рік поспіль (408 700 машин, + 30% за останні чотири роки), що є найкращим результатом з 2007 року.

Продаж понад 150 тисяч автомобілів Ibiza сприяв збільшенню поставок і зростанню в Німеччині (+2,5%), Польщі (+22,1%), Туреччині (+41,5%) та Австрії (+12,9%).

У 2016-2017 роках SEAT випустив чотири нові моделі вперше за свою історію. Це потребувало рекордної кількості загальних інвестицій та витрат в галузі досліджень і розробок. Додатково 47% вкладено в продукти цієї лінійки, зокрема у платформу MQB A0 для п'ятого покоління Ibiza. До речі нову платформу SEAT використовує першим серед учасників концерну.

Загальний внесок в інвестиції та витрати на дослідження й розробки становлять 862 мільйони євро (на 276 мільйонів більше, ніж у 2015 році) і дорівнюють 10% товарообігу компанії. З 2012 року SEAT вклав 3 мільярди у цю галузь, а також в устаткування та обладнання.

У компанії зросли прибутки від основної діяльності. SEAT поліпшив свій показник EBITDA (обсяг прибутку до вирахування витрат за відсотками, сплати податків та амортизаційних відрахувань) на 25%, який становив 489 мільйонів євро у 2016 році.

Віце-президент SEAT з фінансів, інформаційних технологій та організаційних питань Хольгер Кінтчер (Holger Kintscher) наголосив: «Результати 2016 року намітили поворотну точку та стали плодами наших кількарічних зусиль. Компанія відновила рентабельність щодо прибутку до і після оподаткування. Показник EBITDA та обсяги інвестування свідчать про фінансову міцність компанії. Ми досягли такого рівня завдяки наполегливій праці».

Як зазначено в колективному договорі, підписаному в 2016 році, співробітники SEAT отримають 6 мільйонів євро винагороди за досягнення поставлених цілей. Ця сума включена у графу витрат на персонал.

 

2017 - особливий рік

Реалізація найбільшої стратегії SEAT завершиться двома подіями. Влітку в офіційних дилерів з'явиться Ibiza п'ятого покоління, а в другій половині 2017 року представлять компактний кросовер Arona. Складатимуть їх у Марторелі. Це будуть провідні моделі бренда, як і Ateca, презентована у 2016 році, та оновлений Leon, який продається з січня.

Розширення й оновлення модельного ряду SEAT збільшить покриття ринку з 53% до 72% у Європі, дасть новий поштовх продажам та зменшить середній вік модельної лінійки SEAT. У січні й лютому цього року експорт компанії зріс на 13,6% і склав 64 тисячі одиниць. Найстрімкіше бренд розвивається у Європі - на початку року тут зареєстровано на 20% більше автомобілів.

Президент SEAT Лука де Мео (Luca de Meo) щодо розширення бренда зазначив: «Ми розробляємо міжнаціональні проекти. Простий приклад - у другій половині року в Алжирі розпочнуть складати Ibiza та Golf. При цьому SEAT відіграватиме провідну роль, оскільки компоненти Ibiza виготовлятимуться у Марторелі, а фінальне складання буде в Алжирі, на новому заводі імпортера».

Компанія прагне бути еталоном інтегрованості і розумної мобільності, тому у квітні відкриває цифрову лабораторію  Metropolis: Lab Barcelona. Вона стане частиною всесвітньої мережі дослідних центрів Volkswagen. А ще - найближчим часом бренд планує відкрити фірмовий магазин у Барселоні, щоб розширити та зміцнити зв'язки з покупцями й інфраструктурою міста.

(*) SEAT готує окрему фінансову звітність без урахування дочірніх компаній відповідно до Загального плану бухгалтерського обліку Іспанії. Концерн Volkswagen використовує міжнародні бухгалтерські стандарти (IAS/IFRS) та об'єднує усі показники бренда.