Історія

Століття мобільності

05.06.2019

/ Столітня історія Automobile Barcelona ілюструє швидку еволюцію автомобілів та міст

/ Ці зміни стосуються технологій автомобілів та об'єму трафіку, а також міської інфраструктури

/ Серед цікавих історичних фактів можна назвати аптеки, які використовувалися як заправні станції, перші світлофори та підземний паркінг, створений Гауді

Марторель, 06.05.2019. Від міст з більшою кількістю велосипедів, ніж автомобілів, без світлофорів та місць для паркування до вулиць, по яких щосекунди проїжджає транспортний засіб, зі світлофорами, оснащеними 5G та мобільними застосунками для пошуку місця для паркування. З нагоди сторіччя Automobile Barcelona ми озираємося назад, щоб подивитися, як радикально змінилася за останнє століття міська мобільність

Країна на колесах. Перший автомобіль було зареєстровано в Іспанії 113 років тому. Подія відбулася у місті Віторія (Vitoria) та символізувала початок інновацій, які повинні були здійснити революцію у мобільності міста та міста в цілому. Але після реєстрації першого транспортного засобу їх чисельність зростала повільно. Насправді у 1917 році велосипедів у Барселоні було вдвічі більше, ніж автомобілів: 2997 проти 1357.

 

Перший спалах популярності легкових автомобілів в Іспанії відбувся у 20-х роках. Йому сприяла Міжнародна виставка у Барселоні у 1929 році. Після того у країні щорічно реєстрували 30 000 автомобілів.

 

Наступний переломний момент спричинила модель SEAT. Заснована у 1953 році, вона об'єднала галузь виробництва автомобілів у Іспанії. З 1955 по 1959 рік у країні почали щорічно реєструвати у сім разів більше автомобілів (136 504), ніж у попередні п'ять років (19 586).

 

Автомобіль SEAT 600 став широко відомим, оскільки завдяки його появі автомобілі стали доступними для широкого загалу. Ця модель виготовлялась з 1957 по 1973 рік. Мабуть, вона допомогла забезпечити всю країну автомобілями. Наприклад, у 1964 році кількість реєстрацій досягла 300 000 одиниць, здебільшого завдяки цій моделі. Однак ці показники значно відстають від сьогоднішніх: минулого року в Іспанії було зареєстровано понад 1,3 мільйона автомобілів.

Від аптеки до електричного автомобіля: автомобілі, виготовлені одне століття тому, були зовсім не схожі на сучасні моделі. 100 років тому транспортні засоби заправляли в аптеках або господарських магазинах та споживали приблизно 30 літрів пального кожні 100 кілометрів. Однак сьогодні витрата палива для автомобіля, оснащеного 1,0-літровим двигуном TSI 95 hp SEAT Ibiza, у змішаному циклі складає 4,6 літра. Окрім того, автомобіль можна заправити пальним на будь‑якій з 11 500 станцій в Іспанії. Автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння співіснують на ринку з газомоторними та електричними автомобілями. До початку 2021 року буде випущено до шести моделей електричних та гібридних автомобілів SEAT і CUPRA.

 

Від немощених вулиць до одного автомобіля на секунду. Якщо в автомобільній галузі у минулому столітті спостерігався значний прогрес, то, звісно, і міста теж швидко розвивалися. 100 років тому проспект Діагональ у Барселоні мав вигляд брудної дороги, якою більше користувалися карети, а не автомобілі. Сьогодні по головній артерії міста щоденно проїжджають 85 000 автомобілів, що дорівнює одному автомобілю на секунду щодня. Приватні транспортні засоби рухаються в одному потоці з громадським транспортом та новими засобами-представниками мікромобільності, у тому числі велосипедами та електричними скутерами, такими як SEAT eXS KickScooter. На сьогоднішній день відомо, що вулицями Іспанії їздить понад 26 000 електричних скутерів.

Від першого світлофору до автомобіля 5G. Для того щоб відповідати вимогам сучасного часу, автомобілі та міста змінювались, а разом з ними й інфраструктура міст. Перший світлофор в Іспанії було встановлено на перехресті Гран Віа та вулиці Алькала у Мадриді у 1926 році. У Барселоні подібний пристрій вперше з'явився через три роки на перехресті вулиць Балмес та Провенза, де також розташовувався перший пішохідний перехід.

Винахід був настільки революційним, що муніципальній поліції довелося регулювати рух на цій ділянці протягом перших декількох років. Мерії ж потрібно було декілька місяців публікувати оголошення з роз'ясненням того, як працює інновація.

 

Сьогодні у Барселоні налічується понад 36 000 світлофорів та понад 11 000 пішохідних переходів. Майбутнє за технологією 5G, яка дозволить об'єктам інфраструктури міста підключатися до автомобілів та інших транспортних засобів. Наприклад, завдяки співпраці з Telefónica компанія SEAT тестує автомобіль 5G Connected Car, який при підключені до об'єктів міської інфраструктури надає водію інформацію про наявність інших автомобілів та перешкод. Окрім того, на стадії тестування перебувають інтерактивні пішохідні переходи 3D.

 

Від Гауді до JustMoove. Перший у Барселоні підземний паркінг носить відоме ім'я Гауді. Власник майбутньої будівлі Педрера (Pedrera) (Каса Міла (Casa Milà)) доручив Гауді побудувати простір для карет і трьох автомобілів. Для цього архітектору повелося реконструювати колони у підвалі, який пізніше став однією із найвизначніших туристичних пам'яток у світі.

Сьогодні у Барселоні функціонують більше ніж 660 000 підземних паркінгів. На черзі поява таких застосунків, як JustMoove, які дозволяють користувачам смартфонів витрачати на пошуки місця для паркування на 25 % менше часу, а також пропонують інші зручні рішення, наприклад бронювання таксі або спільне користування автомобілем.

 

SEAT - єдина компанія, яка проектує, розробляє, виробляє й продає автомобілі в Іспанії. Міжнародний бренд зі штаб-квартирою в Марторелі (Барселона), який входить до складу концерну Volkswagen, експортує 80% автомобілів і представлений у більш ніж 80 країнах. 2017 року прибуток SEAT після сплати податків становив 281 млн євро, а обсяги продажів в усьому світі - майже 470 000 автомобілів.

 

Кількість персоналу SEAT Group перевищує 15 000 фахівців. У трьох виробничих центрах компанії, розташованих у Барселоні (Barcelona), муніципалітеті Ал-Прат-да-Любрагат (El Prat de Llobregat) та Марторелі (Martorell), виготовляють надзвичайно успішні моделі Ibiza, Leon й Arona. Крім того, у Чеській Республіці компанія випускає Ateca й Toledo, у Португалії - модель Alhambra, у Словаччині - Mii. 

 

Міжнародна компанія має власний технічний центр, що слугує своєрідним осередком знань: над створенням інновацій для найбільшого промислового інвестора Іспанії у сфері розробок і досліджень тут працює тисяча інженерів. Модельний ряд SEAT уже оснащується передовими комунікаційними рішеннями. А зараз компанія прагне реалізувати глобальний перехід на цифрові технології для впровадження мобільності майбутнього.