Творчий процес, з якого народжується концепт-кар

Створення першої моделі CUPRA у три етапи

03.14.2019

/ Сотні ескізів, віртуальна реальність і понад шість місяців роботи знадобилося для створення CUPRA Formentor

/ Поєднання технології та витонченого образу, пріоритет дизайнерів

/ Віртуальна реальність дозволяє підтвердити 75 % спроектованої моделі, перш ніж створювати справжню модель

Марторель, 14.03.2019. - Прямі лінії чи вигини? Плаваючий екран чи екран, інтегрований у панель інструментів? Процес втілення в життя концепт-кару - спроби створення дизайну, які формують керівництво для майбутніх розробок, породжують сотні запитань та вимагають безліч годин малювання ескізів, переробок, змін ідей та нових розробок з нуля. В загальному знадобилося шість місяців роботи, що проходила у три етапи, над створенням зірки під назвою CUPRA Formentor.

1 - Втілення ідей у малюнки: «Автомобіль, по якому хочеться провести рукою». Саме так описував своє творіння Альберто Торрекіллас (Alberto Torrecillas), розробник дизайну екстер'єру, коли починав роботу над ескізами. «Робота над дизайном концепт-кару дає нам більше творчої свободи. Спочатку ми переносимо ідеї на папір. Деякі дизайнери полюбляють починати малювати на графічному планшеті, але я надаю перевагу намальованим від руки ескізам на папері. Я люблю створювати декілька варіантів». Ідеї виражаються у формі ескізів, дюжин малюнків, які зображують автомобілі реальних розмірів та створюють враження, що автомобіль рухається, навіть коли стоїть.

У той же час команда «Кольори та оздоблення» особливу увагу приділяє відчуттям на дотик та кольорам. Ось тут останні технології зустрічаються з майстерністю. Потрібно обрати тканини та матеріали, а також створити кольори інтер'єру та екстер'єру. Для цієї моделі було обрано концепт «спортивний шик». Саме так його описує дизайнер команди Аманда Гомес (Amanda Gómez): «Шкіра, помітні шви, алюмінієва текстура та колір Petrol Blue, які ми створили спеціально для цього концепт-кару, - нагадують про автогараж любителя».

2 - CUPRA на вулицях Барселони ще до виробництва на заводі. Після закінчення створення дизайну настає час моделювати автомобіль, і ось на цьому етапі у гру вступають технології. Дизайнери, які конструюють за допомогою комп'ютерів, перетворюють малюнки на 3D-графіку, щоб розпочати моделювання точних форм автомобіля та створення всіх його функцій і елементів. На цьому етапі проводиться перевірка для того, щоб переконатися, що виробництво автомобіля відповідатиме всім необхідним технічним вимогам.

Завдяки віртуальній реальності диво-автомобіль можна побачити на проспекті Діагональ у Барселоні. При цьому виглядає авто як справжнє. «Ми можемо підтвердити 75 % дизайну у двовимірних моделях у той час, як тривимірна модель забезпечує 100 % підтвердження», - пояснив Манель Гарсез (Manel Garcés), співробітник відділу візуалізації.

Цей процес відбувається під час розробки як екстер'єру, так і інтер'єру автомобіля. Протягом останніх років підхід до створення дизайну інтер'єру радикально змінився. «Раніше ми створювали дизайн повного пакету, а наостанок вирішували, де розмістити радіо, кнопки… Сьогодні ми починаємо роботу з розташування екрана та обираємо для нього дисплей, а потім зосереджуємося на всьому іншому», - зазначив Джом Сала (Jaume Sala), відповідальний за дизайн інтер'єру в SEAT.

Для того щоб пристосуватися до подібних змін, у SEAT створили Цифрову лабораторію дизайну, де визначаються поняття цифрової взаємодії. Серед пріоритетних завдань лабораторії можна визначити спрощення взаємодії водія з автомобілем та доступність якомога більшої кількості інформації при виконанні якомога меншої кількості кроків. У випадку CUPRA Formentor співробітникам лабораторії знадобилося два роки тестування за допомогою моделюючого пристрою та понад 3000 значків для розробки цифрової панелі інструментів на 10-дюймовому екрані.

3- Модель із глини. Команда з розробки моделі використовувала 700 кілограмів глини для втілення у життя моделі CUPRA Formentor, щоб її можна було побачити та доторкнутися до неї - як зовні, так і зсередини. «У процесі створення концепт-кару дизайнери постійно вносять зміни, а ми не відстаємо від їхніх темпів. Цей синтетичний промисловий матеріал дозволяє вносити зміни на ходу. По завершенню робіт ніхто не скаже, що цей автомобіль створено з глини», - заявив Карлос Аркос (Carlos Arcos), відповідальний за моделювання екстер'єру.

Концепт-кар в цифрах

500 ескізів

100 зображень

700 кілограмів глини для кожної моделі

1800 значків на екрані та 1300 - на панелі інструментів

1 кілометр нитки

Понад 50 пробних кольорів

CUPRA - ексклюзивний бренд для унікальних людей, створений для того, щоб приваблювати клієнтів та відповідати очікуванням щодо унікальності, витонченості та ходових характеристик усіх любителів автомобілів. У перший рік існування CUPRA продажі автомобіля у 2018 році збільшилися на 40 % порівняно з минулим роком, сягнувши 14 400 одиниць. Разом із запуском нових моделей CUPRA також підтримуватиме дух автоспорту та перегонів, беручи участь у міжнародній серії перегонів TCR. Світ CUPRA живий. Він готовий підкорювати нові групи ентузіастів у 280 спеціалізованих відділеннях та магазинах по всьому світі.