Женевський автосалон 2019 р.

SEAT el-Born: підключений до електромобільності

03.01.2019

/ Світова прем'єра концепт-кара SEAT el-Born у межах «ночі Volkswagen Group»
/ el-Born - перший автомобіль SEAT з повністю електричним приводом на платформі MEB від Volkswagen Group
/ Цей концепт-кар підтверджує орієнтованість SEAT на подальший розвиток рішень для сталої мобільності в мінливому світі
/ Електромобіль підтримує сучасний стандарт автономного керування, а передові технології зв'язку поліпшують враження від керування
/ Енергоефективний пакет батарей автомобіля можна перезарядити всього за 47 хвилин, забезпечивши запас ходу до 420 км

SEAT el-Born покажуть представникам світових ЗМІ в межах «ночі Volkswagen Group» ще до публічного дебюту моделі на Женевському автосалоні 2019 р. SEAT el-Born - концепт-кар, який відповідає на різноманітні запитання щодо електричної революції й змінює правила гри.

Світ змінюється, а разом з ним і мобільність. Як двигун внутрішнього згоряння змінив наш підхід до подорожей на початку ХХ століття, так зараз електрифікація підштовхує нас до наступного етапу вдосконалення автомобільної галузі.

 У міру цих змін та з огляду на зобов'язання щодо зменшення викидів CO2 й нашого впливу на довкілля SEAT відповідає ще й за прискорення змін на шляху до майбутнього з низьким рівнем викидів вуглецю.

Щільність населення в містах зростає, та клієнти й надалі хочуть користуватись особистим транспортом. Тож концепт-кар SEAT el-Born поєднує ключові аспекти змін в автомобільній промисловості: електрифікацію, автономне керування, спільне використання й комунікаційні можливості.

SEAT el-Born - перший автомобіль SEAT з повністю електричним приводом на платформі MEB від Volkswagen Group. Концепт-кар назвали на честь одного з найвідоміших районів Барселони. Це місце надихало дизайнерів й інженерів SEAT, які створили спортивний автомобіль за останніми досягненнями технології електропривода.

Розроблений у Барселоні автомобіль виготовлятимуть на заводі в німецькому місті Цвікау (Zwickau). SEAT стане другою компанією, що випустила електромобіль на платформі MEB від Volkswagen Group. Початок продажів моделі запланований на 2020 рік.

«Мобільність еволюціонує, а разом з нею розвиваються й автомобілі, які ми водимо. SEAT відіграє провідну роль у цих змінах, і концепт-кар el-Born втілює технології й філософію дизайну, яка допоможе нам подолати виклики майбутнього», - сказав президент SEAT Лука де Мео (Luca de Meo).

Містка й ефективна батарея є енергетичним центром автомобіля й забезпечує SEAT el-Born запас ходу за нормами циклу WLTP 420 км та прискорення з місця до 100 км/год всього за 7,5 секунди. Завдяки цьому модель демонструє цілком очікуваний для SEAT рівень динамізму й практичності. А з огляду на можливість перезаряджання всього за 47 хвилин цей автомобіль може змінити уявлення про електрифікацію.

Водночас SEAT el-Born обіцяє не лише практичні переваги електрифікації, а й можливості, які відкриваються завдяки інтеграції інших технологій. Зокрема, автомобіль підтримує функції автономного керування та оснащений комплексом систем підтримки водія.

Створений для драйву

SEAT el-Born створений для драйву. Його динамічні пропорції зумовлені електроприводом: завдяки зміщеним ближче до кутів колесам, силует цієї моделі більш жвавий та енергійний порівняно з автомобілями з традиційними типами привода.

Він утілює в собі майбутнє автомобільного дизайну в сучасний, цілісний спосіб, причому основні візуальні акценти зміщені в бік передньої частини. Основну роль у збільшенні запасу ходу відіграє аеродинаміка, тож навіть передній логотип SEAT розташований врівень з поверхнею: решітки радіатора тут немає, адже повітряне охолодження двигуна не потрібне. Передні повітрозабірники розміщені дещо нижче, вони спрямовують потоки повітря до акумуляторної батареї, водночас сприяючи поліпшенню аеродинамічних характеристик передньої частини автомобіля.

З першого погляду на SEAT el-Born впадає в око зміщена вперед передня стійка кузова: завдяки цьому силует став більш стрімким, а об'єм салону збільшився. Цьому сприяє електропривод, який займає менше місця.

«el-Born - довершена інтерпретація емоційної мови дизайну SEAT, орієнтована на новий світ електромобілів. Дизайнери відповідально підійшли до формування привабливої зовнішності нашого першого електромобіля. Вважаю, що водіння таких машин має дарувати яскраві й приємні емоції. Ми повинні зробити так, щоб клієнтам подобалася сама ідея електромобіля», - говорить головний дизайнер SEAT Алехандро Мезонеро-Романос (Alejandro Mesonero-Romanos).

Поліпшена аеродинаміка бокових поверхонь автомобіля відіграє важливу роль. Особливості конструкції забезпечують формування повітряної завіси, ефективно вирішуючи дилему збалансованості динаміки й естетики.

Яскравий приклад такого підходу - колеса. З огляду на використання дисків діаметром 20" проблема максимізації динаміки постала вкрай гостро. Дизайн колісних дисків зі спицями у вигляді лопатей турбіни поліпшує аеродинаміку й спрямовує потік повітря на гальма для їхньої вентиляції. Завдяки цьому колеса забезпечують якнайкраще поєднання аеродинаміки з легкістю конструкції та ефективне відведення тепла.

Подвійний задній спойлер також поліпшує аеродинамічні властивості SEAT el-Born, зводячи до мінімуму турбулентність, і є візуальною ознакою динамізму й потужності моделі.

Повністю електричний привод дав змогу збільшити внутрішні розміри салону, який завдяки цьому пропонує цілковито нові враження.

Скульптурні форми елементів інтер'єру, що наче плавають у повітрі, викликають відчуття легкості. А цифрова комбінація приладів і розташований у центрі передньої панелі 10-дюймовий дисплей мультимедійної системи підкреслюють технологічну довершеність оснащення моделі.

У салоні одразу відчувається орієнтованість передусім на водія: саме на нього спрямовані всі лінії передньої панелі.

Простір тут уже не сприймається як розкіш: завдяки збільшеним внутрішнім пропорціям усі пасажири можуть насолоджуватися додатковим об'ємом, розслабляючись у зручних сидіннях. До того ж салон став практичнішим і функціональнішим. Місця для речей теж побільшало: простий і яскравий приклад - можливість розмістити сумку між двома передніми сидіннями.

Енергійна динаміка

SEAT el-Born дійсно здатен змінити правила гри на ринку. Автомобіль відповідає й потребам клієнтів, і сучасним вимогам до водіння в реальних умовах експлуатації.

Завдяки потужності 150 кВт (204 к.с.) спринт до 100 км/год триває всього 7,5 секунди, чого цілком достатньо для будь-яких умов руху. Та це лише половина справи.

В електромобілях оцінюють не тільки рівень динаміки, а й здатність долати більшу відстань на одному заряді батарей і можливість якнайшвидше відновлювати витрачену енергію. У цій дисципліні el-Born теж демонструє блискучі результати.

Завдяки місткій батареї ємністю 62 кВт⋅год запас ходу за нормами циклу WLTP в реальних умовах експлуатації сягає 420 км, тож цей автомобіль готовий до будь-яких подорожей. Підтримка швидкісного заряджання з потужністю 100 кВт від джерела постійного струму означає, що заряджання від 0 до 80% триватиме всього 47 хвилин.

Крім того, автомобіль оснащений досконалою системою термоменеджменту, яка забезпечує найбільший запас ходу в найскладніших умовах зовнішнього середовища. Тепловий насос автомобіля дає змогу не витрачати електроенергію на обігрів, завдяки чому автономність зростає на 60 км. Така особливість дуже корисна в країнах з холодним кліматом, де пасажири змушені активно використовувати систему клімат-контролю.

Ефективна технологія

Рух на дорогах пожвавлюється, тому автомобілі повинні знімати частину навантаження з водіїв. Саме це завдання виконує SEAT el-Born: оснащення автомобіля включає останні розробки у сфері автономного керування та комунікаційні рішення, що дають змогу зменшити рівень стресового навантаження від сучасного життя.

До переваг SEAT el-Born належить підтримка технологій автономного керування другого рівня, що передбачає часткову автоматизацію - автомобіль може змінювати напрямок руху, самостійно прискорюватися й уповільнюватися. З огляду на це завдяки інтелектуальному асистенту паркування SEAT el-Born можна вважати концепт-каром, який відображає майбутнє поїздок автомобілями.

 

SEAT - єдина компанія, яка проектує, розробляє, виробляє й продає автомобілі в Іспанії. Міжнародний бренд зі штаб-квартирою в Марторелі (Барселона), який входить до складу концерну Volkswagen, експортує 80% автомобілів і представлений у більш ніж 80 країнах. 2017 року прибуток SEAT після сплати податків становив 281 млн євро, а обсяги продажів в усьому світі - майже 470 000 автомобілів.

 

Кількість персоналу SEAT Group перевищує 15 000 фахівців. У трьох виробничих центрах компанії, розташованих у Барселоні (Barcelona), муніципалітеті Ал-Прат-да-Любрагат (El Prat de Llobregat) та Марторелі (Martorell), виготовляють надзвичайно успішні моделі Ibiza, Leon й Arona. Крім того, у Чеській Республіці компанія випускає Ateca й Toledo, у Португалії - модель Alhambra, у Словаччині - Mii. 

 

Міжнародна компанія має власний технічний центр, що слугує своєрідним осередком знань: над створенням інновацій для найбільшого промислового інвестора Іспанії у сфері розробок і досліджень тут працює тисяча інженерів. Модельний ряд SEAT уже оснащується передовими комунікаційними рішеннями. А зараз компанія прагне реалізувати глобальний перехід на цифрові технології для впровадження мобільності майбутнього.