Компоненти автомобіля, який працює на природному газі

Автомобіль, який працює на стисненому природному газі: вигляд зсередини

18.07.2018.

Автомобілі, які працюють на газі, оснащують одним двигуном внутрішнього згоряння, що стандартно використовує стиснений газ

Герметичні балони перебувають під тиском, удвічі меншим від максимального значення, на яке вони розраховані

Для зручності автомобіль має дві заправні горловини для газу й бензину, розташовані за лючком паливного бака

 Марторель, 18 липня 2018 р. - Вони екологічні й працюють на пальному, яке дешевше за бензин чи дизель і таке саме безпечне. Та чи знаємо ми, як насправді функціонують автомобілі на природному газі? Ендрю Шеферд (Andrew Shepherd) та Антоніо Кальво (Antonio Calvo), експерти SEAT зі стисненого газу, розповідають нам про це:

 

- Дві заправні горловини за люком паливного бака: відкривши люк, ви побачите дві заправні горловини - по одній для кожного типу пального. «Сам процес нічим не відрізняється від заправляння автомобіля з бензиновим чи дизельним двигуном. Заправна горловина міститься там само, тривалість заправляння майже така сама. А оскільки заправляють машину природним газом, запахів чи крапель немає», - пояснює керівник відділу стійкої мобільності SEAT Антоніо Кальво.

- Герметичні балони: розташовані під підлогою багажного відсіку на місці запасного колеса. Виготовляють їх із надміцної сталі, обробленої засобами для захисту від корозії. За утримання газу всередині відповідають запобіжні електромагнітні клапани, які відкриваються тільки після вмикання запалювання. Балони проходять сертифікацію кожні 4 роки, а компоненти системи можуть працювати в екстремальних умовах: «Балони цього автомобіля перебувають під тиском 200 барів, проте максимальний тиск, на який вони розраховані, більш ніж удвічі більший, тому цілковита безпека гарантована», - говорить Антоніо.

-- Два типи пального, один двигун: автомобілі, що працюють на стисненому природному газі, оснащують двигуном внутрішнього згоряння останнього покоління, який однаково добре працює й на газі, і на бензині. У стандартному режимі машина використовує під час руху газ, а після вичерпання його запасу автоматично перемикається на бензин. Це відбувається непомітно для водія, а динаміка двигуна залишається незмінною незалежно від типу пального. «Для спалювання газу двигун оснащено спеціально зміцненими компонентами. Він відповідає вимогам найжорсткіших екологічних стандартів, і доказом цього є маркування ECO, право на використання якого надав Генеральний директорат дорожнього руху», - пояснює Ендрю Шеферд, менеджер SEAT із питань продуктів, що працюють на стисненому газі.

- Стійкість до ударів: автомобілі, що працюють на стисненому газі, відповідають найсуворішим стандартам галузі. У період розробки вони проходять серію випробувань, зокрема на удар під час зіткнення, що дає змогу гарантувати цілковиту безпеку. «В екстремальних ситуаціях тиск не зростатиме завдяки тепловим запобіжникам, якими оснащено кожен балон: у разі підвищення температури внаслідок пожежі вони забезпечують поступовий контрольований випуск газу», - розповідає Ендрю.

 - За контроль тиску та його адаптацію відповідає електроніка: природний газ утримується в балонах під тиском близько 200 барів, але у двигун він упорскується з тиском, який не перевищує 10 барів. Двоступеневий регулятор у моторному відсіку знижує тиск і забезпечує оптимальну подачу газу, а роботу регулятора постійно контролює блок управління двигуна.

 

- Тип використовуваного пального відображає спеціальний індикатор: відчуття під час руху на газі або на бензині нічим не відрізняються. Тож єдиний спосіб з'ясувати тип пального, який використовується в конкретний момент - поглянути на індикатор на комбінації приладів. Якщо він увімкнений, автомобіль працює на природному газі, якщо вимкнений - на бензині. Крім того, два додаткові індикатори показують залишок пального кожного типу, а бортовий комп'ютер дає змогу оцінити витрату й запас ходу.

- Автомобілі на природному газі майже не відрізняються від інших: Ендрю Шеферд пояснює, що «...машини, які працюють на природному газі, проектуються, виготовляються й проходять сертифікацію за найжорсткішими галузевими стандартами якості»«Ні процес виготовлення, ні керування цими автомобілями не мають жодних відмінностей. Хочу зауважити, що нічого незвичайного в автомобілях на стисненому природному газі немає. Вони безпечні й надійні, як і решта автомобілів», - підсумовує Антоніо Кальво.