Водіння влітку

П’ять помилок під час користування системою кондиціювання повітря

11.07.2018.

 

До найпоширеніших помилок належить умикання кондиціонера на повну потужність без провітрювання автомобіля

Дефлектори системи вентиляції мають бути спрямовані не на пасажирів, а на стелю, щоб утворювалася своєрідна «завіса»

Підвищення температури в салоні до 35 °C може негативно впливати на швидкість реакції водія, тому бажано, щоб повітря в салоні було свіжим і прохолодним

Марторель, 11 липня 2018 р. - Давно минули ті часи, коли люди вирушали в подорож удосвіта, щоб не їхати під палючими променями сонця, або опускали вікна на автомагістралях, щоб знизити температуру в салоні. На відміну від сьогодення, у 80-х роках минулого століття кондиціонер не входив до переліку стандартного обладнання автомобіля. Розроблення системи охолодження для конкретної моделі триває три роки. За цей час у режимі 3D вивчають геометрію трубопроводів і дефлекторів системи вентиляції й за допомогою віртуального моделювання досліджують рух потоків повітря в автомобілі. Та люди й досі роблять помилки під час користування системами кондиціювання. Нижче наведені п'ять найпоширеніших помилок і кілька порад, як отримати від кондиціонера найбільшу користь:

 

Умикання системи кондиціювання на повну потужність відразу після посадки в автомобіль:

Улітку температура в салоні автомобіля, припаркованого на відкритому місці, може сягати 60 °C. Але за півгодини її можна знизити до 25 °C. Однією з найпоширеніших помилок є вмикання системи кондиціювання на повну потужність. «Перш ніж умикати кондиціонер, на хвилинку відчиніть двері та опустіть вікна» - рекомендує Анхель Суарес (Ángel Suárez), інженер Технічного центру SEAT. Так можна «у природний спосіб знизити температуру в салоні». Коли автомобіль провітриться, ви можете сісти в салон, зачинити двері та вікна й увімкнути систему кондиціювання.

Постійна робота системи вентиляції в режимі рециркуляції повітря:

Ця помилка «призводить до запотівання вікон». Натомість Суарес радить використовувати автоматичний режим рециркуляції, щоб «система могла сама регулювати потоки повітря з більшою ефективністю та рівномірністю».

Відмова від використання кондиціонера, адже «ранок і так прохолодний»:

У деяких регіонах Європи ранки дійсно бувають холодними. Незважаючи на це, корисно «увімкнути систему кондиціювання автомобіля, навіть якщо доведеться використовувати її в режимі обігріву». Отже, вікна не запотіватимуть, коли зовнішня температура почне зростати.

Неправильне спрямування дефлекторів:

Зроби холодніше, я нічого не відчуваю- часто доводиться чути від пасажирів улітку. За словами експерта SEAT, переважно «проблема не в температурі, а в спрямуванні потоків повітря всередині автомобіля». Для рівномірного розподілу повітря «дефлектори мають бути спрямовані вгору, а не на обличчя людей». Це забезпечить «розподіл повітря по салону й рівномірне охолодження всіх посадкових місць».

Недотримання вимог щодо регулярного обслуговування:

Обслуговування передбачає не лише заміну оливи, гальмівної рідини чи перевірку стану коліс. Автомобільні системи кондиціювання повітря також потребують спеціального технічного обслуговування. Рекомендовано заміняти фільтри через кожні 15 000-20 000 км, щоб «запобігти зниженню їхньої пропускної здатності й ефективності», - додає Анхель Суарес.

 

Не варто недооцінювати вплив спеки під час водіння влітку. За словами експерта SEAT, коли температура повітря у салоні сягає 35 °C, водій реагує на 20% повільніше, ніж при 25 °C. Це можна порівняти з водінням у нетверезому стані, коли рівень алкоголю в крові становить 0,5%. Тому важливо підтримувати прохолоду в салоні й забезпечувати його ефективну вентиляцію.