CUPRA й Ducati Corse

Цифровий мозок чемпіона

14.06.2018.

/ Блоки управління CUPRA TCR та Ducati Desmosedici GP обробляють величезну кількість даних про роботу двигуна, швидкість і температуру шин

 / Обидва транспортні засоби оснащені десятками датчиків, які збирають інформацію в реальному часі

Інженери обох команд аналізують дані для поліпшення результатів автомобіля й мотоцикла під час гонок

Марторель, 13 червня 2018 р. - У світі мотоспорту гонки виграють і на трасах, і в майстернях. Одним із дедалі важливіших аспектів є електроніка, яка дає змогу інженерам аналізувати величезні обсяги даних щодо функціонування моделей. Електронні блоки управління висококласних гоночних автомобілів та мотоциклів без перебільшення можна вважати цифровим мозком. Щоб дізнатись, як вони працюють, ми відвідали підрозділи CUPRA й Ducati в Марторелі (Іспанія) та Болоньї (Італія):

- Телеметрія як засіб забезпечення перемоги: кожен CUPRA TCR оснащений 55 датчиками, які надають інформацію про різноманітні характеристики: швидкість, температуру шин чи параметри роботи двигуна. Своєю чергою, до 80 датчиків моделі Ducati Desmosedici GP фіксують усе, що відбувається на треку. Безперервне вимірювання параметрів має ключове значення для обох команд: «Ми прагнемо створити для гонщиків найкращі умови для перегонів, забезпечуючи максимальну динаміку й гарантуючи безпеку», - пояснює Роберто Кане (Roberto Canè), керівник відділу електронних систем команди Ducati Corse.

- 16 мільйонів інструкцій щосекунди: саме таку обчислювальну потужність має один із чотирьох блоків керування моделі CUPRA TCR. Два блоки встановлені у двигуні, ще два - у кабіні. «Вони з'єднані між собою й працюють паралельно, керуючи роботою двигуна, електричної системи, бортового комп'ютера й коробки передач», - пояснює керівник відділу досліджень і розробок CUPRA Хав'єр Серра (Xavier Serra). Подібно працює й блок управління Ducati Desmosedici GP, який контролює до 10 000 характеристик задля безперервного вимірювання параметрів мотоцикла під час заїздів. Наприклад, цей блок може контролювати реакцію заднього колеса на зміни типу покриття або погодних умов.

 

- Гоночна електроніка для повсякденного використання: «Електроніка серійної версії CUPRA слугує основою для системи, яку використовують у гоночних автомобілях», - зазначає Хав'єр Серра. Блок управління адаптують, доповнюючи його можливості необхідними на гоночній трасі функціями, як-от «обмежувач швидкості на випадок появи на трасі жовтих прапорів», - додає Серра.

- Різні правила, одна мета: на чемпіонаті MotoGP всі команди покладаються на можливості спільного блока керування, який контролює роботу двигуна, коробки передач та акселератора. На відміну від гоночних автомобілів, параметри мотоциклів можна змінювати перед кожним заїздом. «Ми програмуємо електроніку на збільшення потужності на прямих відрізках і більш стриману динаміку в поворотах. Можливості для модифікації дуже широкі», - запевняє Кане. На противагу цьому нові правила чемпіонату класу «туринг» жорстко регламентують питання, що стосуються електроніки й управління роботою двигуна. Використовувати протибуксувальну систему заборонено, а систему ABS можна задіювати тільки під час гонок на витривалість, як-от «24 години Нюрбургрингу».

 

- Після закінчення гонки робота не припиняється: протягом одного гоночного уїкенду електроніка генерує приблизно 25 Гб інформації, яку інженери надалі ретельно аналізують. «Ми чекаємо завершення перегонів, завантажуємо дані й вивчаємо їх, щоб зрозуміти, як можна вдосконалити автомобілі», - говорить Хав'єр Серра. «Для нас справжня гонка починається в понеділок», - підсумовує Кане.

 

- Гоночна електроніка для повсякденного використання: «Електроніка серійної версії CUPRA слугує основою для системи, яку використовують у гоночних автомобілях», - зазначає Хав'єр Серра. Блок управління адаптують, доповнюючи його можливості необхідними на гоночній трасі функціями, як-от «обмежувач швидкості на випадок появи на трасі жовтих прапорів», - додає Серра.

CUPRA - особливий бренд для самобутніх людей. Створений для залучення клієнтів, які нетерпляче очікують від нової марки унікальності, досконалості й динамізму. Віднині автолюбителі можуть долучитися до нового бренда, який задовольнить їхні сподівання. Водночас із випуском нових моделей CUPRA підтримуватиме дух автоспорту, беручи участь у змаганнях серії TCR. Ентузіасти вже можуть приєднатися до світу CUPRA, звернувшись до будь-якого з понад 260 спеціально відібраних дилерських центрів SEAT у Європі.