Зимові випробування

П’ять екстремальних тестів в арктичній холоднечі

19.03.2018.

 /       150 механіків й інженерів, 60 різних випробувань, 30 000 км і чотири місяці роботи в екстремальних умовах, щоб оцінити можливості автомобіля

 /       Щороку до 90 автомобілів борються зі снігом і кригою за температури до -35 градусів

 /       Мета випробувань - переконатись у функціональності кожної системи перед випуском автомобіля на ринок

 

Засніжені березові та соснові ліси, температура до -35° й озеро під кригою завтовшки 60 см, що є ідеальною поверхнею для зимового драйву. На полігоні неподалік полярного кола інженери SEAT щороку випробовують на межі можливостей майже 90 автомобілів. Нижче ви дізнаєтеся про деякі найбільш екстремальні зимові тести, які витримав SEAT Ateca FR.

 

 

Контроль курсової стійкості

Тест проводять на кільцевому треку на замерзлому озері площею шість квадратних кілометрів. Задля легшого дрифтування зовнішня траєкторія треку не така гладенька, як внутрішня. Під час тестів протибуксувальну систему поетапно відключають, а на деяких моделях навіть вимикають повністю задля більшої динаміки. Якщо автомобіль відхиляється від курсу, система стабілізації (ESC) зважено пригальмовує колеса, щоб відкоригувати напрямок руху.

- Перевірка гальмівної системи: випробування проводять на треку завдовшки 200 м із двома різними поверхнями (з високим і низьким коефіцієнтом зчеплення). Поверхню однієї смуги нагрівають до +10°, щоб асфальт не замерзав , тоді як іншу смугу охолоджують до -16°, аби на ній залишався лід. Так інженери відкалібровують протиблокувальну гальмівну систему (ABS), яка допомагає зберігати керованість автомобіля в критичних ситуаціях.

 - Тест аспірації: дає змогу перевірити, чи не забивається повітряний фільтр під час руху у вихрі снігу за іншим авто. Для цього потрібні дві машини, що розганяються до 80 км/год. Одна з них здіймає хмару снігової куряви, а слідом їде піддослідне авто. Через 50 км фільтр перевіряють, щоб з'ясувати, чи не забився він, адже це може призвести до спаду потужності двигуна.

 - Дослідження шумів: водій (зазвичай - із механіком) намагається виявити будь-які шуми, що можуть докучати пасажирам, та з'ясувати їхнє джерело. Під впливом низьких температур деякі з трьох тисяч деталей машини стискаються й можуть спричиняти шум, контактуючи між собою. Щоб створити умови для аналізу шумів, автомобілі їдуть різними поверхнями на різних швидкостях. Один із варіантів такого тесту полягає в багаторазовому подоланні 30-метрової ділянки із шумовою смугою на швидкості від 20 до 30 км/год.

 - Інтенсивна експлуатація впродовж 30 000 км: саме таку дистанцію долають тестові автомобілі звичайними дорогами, вкритими снігом і кригою. Це частина глобального випробування, у межах якого автомобілі проходять понад 150 000 км у різних умовах. Отримані результати дають змогу зрозуміти ступінь зносу автомобілів за багато років експлуатації. Під час випробувань водії фіксують дані про динамічні характеристики автомобілів і передають їх інженерам для подальшого аналізу.

 Тут описано лише п'ять із приблизно шістдесяти екстремальних випробувань. Зараз ці тести важливі як ніколи, адже машини оснащують складними електронними системами, які допомагають водіям безпечно й упевнено керувати на будь-яких дорогах у всіляких умовах.