Мода на колесах

Автомобільне ательє

01.03.2018.

 

  • Нік Аллен уручну кроїть оббивку для нових моделей
  • Кравець щороку витрачає 30 км ниток на зшивання елементів оббивки сидінь, керма й рукоятки важеля селектора
  • В оформленні салонів авто дедалі важливішу роль відіграє колірна індивідуалізація

Поки в усьому світі додають останні штpихи до колекцій одягу, які показуватимуть на подіумах Нью-Йорка, Лондона, Мілана чи Парижа, у Центрі дизайну SEAT створюють нові варіанти «вбрання» автомобілів. Старший кравець Нік Аллен (Nick Allen) вирішує, які декоративні строчки, тканини й кольори будуть на сидіннях нових моделей у момент їхнього виходу на ринок. Під час зустрічі в його ательє Нік розповідає про нюанси своєї щоденної роботи:

Історія автомобільного кравця

Нік Аллен працює в цій сфері вже 35 років. «Я малюю інтер'єри автомобілів від 16 років», - розповідає він. Майстер добирає найкращі варіанти оздоблення сидінь, наче справжній дизайнер високої моди.

 

- «Мої руки - це мої очі»: Нік щоразу проводить по тканині руками, щоб відчути текстуру, зернистість й особливості матеріалу. - «Я наче бачу руками. Торкаючись кожного елемента, можу відчути його якість і зрозуміти, як він поводитиметься під голкою швейної машини». Нік пристосовує силу натискання на педаль до кожної текстури: товщий матеріал має соватися повільніше, тонший ковзає під голкою майже без опору. А з чим йому подобається працювати найбільше? «Найбільше я вподобав шкіру, адже вона натуральна», - зізнається він.

 

- 30 кілометрів ниток щороку: На шиття Нік щороку витрачає 30 000 метрів ниток. Обшивку керма він виготовляє вручну вигнутою голкою, використовуючи німецький вузликовий шов, у якому відкритою залишається більша частина строчки. Товщину й колір майстер обирає з-поміж 250 котушок 100 різних кольорів.

 

- Тридцять стилів сидінь: «Style», «Chic», «FR»… Наш герой створив близько тридцяти різних варіацій для кожного сидіння нового SEAT Ibiza. Оббивку й різні матеріали він два роки випробовував перед початком серійного виробництва моделі. На етапі тестування Нік також відповідає за вибір форми подушки з пінистого матеріалу, від якої залежить комфорт водія.

 

- Забарвлення на різні смаки: «Колір відіграє важливу роль. Кожна модель унікальна й має власну палітру». До того ж, каже Нік Аллен, багато клієнтів підсвідомо асоціюють кольори з типом і характеристиками авто. «Скажімо, чимало людей пов'язують зелені й світло-коричневі відтінки з кросоверами, темно-коричневі - з класичними сімейними моделями, а чорний і червоний - зі швидкістю», - пояснює він.

 

- Майстер свого діла в «Промисловості 4.0»: На його робочому столі комп'ютери й сучасні технології поступилися місцем ножицям, ниткам і швейним машинам. «Моя професія належить до традиційних ремесел, і тому вона не надто змінилась». Та Нік утілює й нові тенденції, одна з яких - можливість індивідуально оформити автомобіль за допомогою численних варіантів оздоблення й кольорів.

«Рецепт» Ніка

Хоч автомобільний кравець SEAT ніколи не розкриває професійних таємниць, нам він розповів про ключові чинники, від яких залежить успіх у професії: «Потрібна увага до деталей, тверда рука... і, передусім, багато терпіння. Решта приходить із досвідом». А його улюблений вислів - «Не поспішай!»